Börjat bli gråhårig
Ja. frisören säger att jag börjar ha vita slingor i håret. Ja inte grått utan vita.
Jag tycker mer det ser gråaktigt utan vita. Visst jag kan hålla med om att det välslingat ut. Men eftersom jag har cendre som grundfärg så ser det en aning tråkigt ut. Men det tycker inte frisören som är duktig o kunnig.🙂
Och skall jag vara ärlig så igår när jag var o prova kläder o hade speglar både bak o fram. Så ser det verkligen slingat ut. Och att jag blir vit i håret i stället för grått det är jag närmast tacksam för.
Men om man nu är van vid att förändra hårfärg och brukar slinga guld aktigt. Hur gör man nu om man förändra ibland.?. Kanske man kan lägga silverslingor i stället. ( hm, det heter kanske varma eller kalla slingor ). Tar gärna emot alla möjliga tips.
Är förresten korthårig😃
Var rädda om varandra
Puffar upp. Ni andra är säkert mycket yngre. Men NI har säkert mycket kunskap.
Var rädda om varandra
Förstår inte riktigt frågan? Är det tips på hur man kan ändra om håret? :)
Du kan väl fixa som vanligt, skulle jag gissa. Beror ju också på vad du föredrar.
Aut viam inveniam aut faciam
Jag var nog otydlig.
När håret börjar bli grått eller är grått så kan man visst inte färga det på samma sätt som tidigare.
Har förut både färgat hemma o hos frisör.
Tror det var så att håret får en annat innehåll eller vad jag skall säga så färgen fäster inte lika bra. kan också bli helt tokiga nyanser med hemmafärgningen som ju är billigare o enkel.
Jag är en sån som vill variera.. Vara omväxlande ljus mörk, cognacsfärgad m.m.. OM jag förstått rätt funkar det inte lika bra nu.
Har nu blekt slingor så när är det ok.
Var rädda om varandra
Nja jag som inte visste att de var någon skillnad haha!
Hmm, ja jag har sett att på vissa hårfärger så står det "täcker grått hår". Faktiskt på många. Om du kollar efter det så borde det inte vara några problem att fixa hemma med nya Färger och så.
Jag är inte superduktig på hårfärger, men min mamma färgar sitt hår som är grått och det funkar jättebra. Syns inget grått! Du kan säkert färga och byta färg som förut med "täcker grått hår" i åtanke. Annars är grått/vitt vackert det med 😃
Väldigt fint i slingor!
Aut viam inveniam aut faciam