Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 940 ggr
Pepsie
0

"Bäst" blekning för slitet hår?

Någon som har nån åsikt om vilken blekning som känns "bäst" eller skonsammast för tunt och ganska slitet hår? Färgar gör jag hemma men blekning har jag alltid gjort hos frisören, vilket kanske ändå är det bästa? Vill inte vara blond men behöver bleka för att kunna byta till någon annan färg. Har svart just nu!

Djävlas

RoxannaS
0

Hade du haft ljusare färg nu hade nog silver schampoo kunnat funka. Men om du har svart är det nog svårt. 😐

Sätter en tass här. Lite nyfiken om folket har något bra tips. Har själv väldigt slitet hår efter alla färgbyten från Svart - blekt ur helt - rött - blekt ur helt - lila - svart igen typ. Så mina toppar lossnar när man tar två fingrar och nyper ihop och drar längst topparna så går de liksom av 😐

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Svarttusch
2

Det är nog inte vad du vill höra, men det finns nog inte många blekningar som är bra för slitet hår. Speciellt inte om man ska gå från svart. Nu vet jag ju inte vilken färg du tänkt dig färga över med, för ska du färga till brunt t. ex behöver du ju inte bleka lika mycket som om du ska färga håret rosa. Sen, hur brukar du färga? Färgar du bara utväxt eller färgar du hela håret varje gång du färgar utväxten, för då har du massa färg i topparna som kommer bli svårt att få bort. 

Jag har själv blekt hemma, från rött till nästan blont, ångrat mig, färgat rött, ångrat mig igen, färgat brunt osv. När jag gick till min frisör undrade hon vad tusan jag gjort med håret. Det fanns inget alternativ, det var bara att klippa av mycket på längderna. Därför tycker jag nog det bästa är att gå till frisören. För hen lär berätta för dig hur mycket hen tror det kommer slita på håret och kan ju också klippa bort allt det slitna med en gång om du önskar det. Men det lär kosta ganska mycket och inte gå på ett enda besök.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Pepsie
0

Ja jag är rädd för att det ska bli så slitet att allt lossnar eller måste klippas av. Färgar hela håret varje gång för det svarta släpper ganska fort så håret ser brunt ut. Har ganska många lager med färg i håret då jag byter rätt ofta. Verkligen synd att det sliter så för jag älskar verkligen att byta hårfärg. Men ja, man kan ju inte alltid få som man vill så det är antagligen bäst för mitt håratt låta det vara svart.

Djävlas

Svarttusch
0

#3 Du kan ju alltid testa att slinga håret, eller om du låter håret vara över t. ex sommaren (ja jag vet, det finns inget tråkigare än att gå med ofärgad utväxt :P ) och under tiden hålla på med inpackningar, slita minimalt på håret genom att sova med fläta, inte använda hårsnoddar som har metalldelar på sig osv. Sen till hösten kanske det går att bleka försiktigt. 

När jag gick på högstadiet så berättade en frisör att de testade att bleka asiatiskt hår (som är slittåligare än vårt skandinaviska hår) flera gånger på raken, utan vila och inpackningar, och det behövdes bara fyra blekningar för att håret skulle falla av helt. Sen kan det ju ha kommit skonsammare blekningar nu, det är ju runt 10 år sedan jag hörde detta.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Pepsie
0

Oj hjälp det lät illa. Jag får nog skjuta upp planerna på någon annan färg för nu. Tappar mkt hår pga ångest så det är nog dumt att chansa.

Djävlas

Cederin
0

Du kan prova avfärgningen Colour B4, den är utan väteperioxid och ammoniak. Dock är flera lager mörk färg något av det svåraste att få ljusare, jag hade många år av svarta färglager och är nu hyfsat naturligt blond, det projektet har jag hållt på med sedan september. Vill man vara försiktig med kvalitén på håret bör man ta proceduren väldigt långsamt :)

Medarbetare på Naglar och Hår