Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1090 ggr
Sugar Mist
0

Från grönt till brunt

Har grönt hår just nu och planerar att färga det mörkbrunt med blå dipdye, men jag undrar hur det blir om jag lägger mörkbrun hårfärgning på mitt gröna hår nu, blir det mörkbrun eller blir det någon konstig färg?(Tänkte dock spara topparna till dipdyen, redan blekt så)

-

Moalinn
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, la i en brun färg på mitt turkosa hår (var i princip grönt) och det blev såhär. Alltså blev det väldigt konstigt. Gick inte utanför dörren på någon vecka haha 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

agneshak
0

Men om du tvättar ur så mycket färg som möjligt av det gröna, antar att det är en sån toning som rätt snabbt går ur. Sen säger min kompis som är frisör att en kan liksom gnugga håret lite med blekning för att få ur de sista pigmenten (dvs inte bleka på nytt, bara gnugga lite). Har inte testat det men det funkar säkert. Sen borde du kunna lägga i en mörkbrun toning/färg. Hade tidigare ljusgröna slingor i luggen som jag helt enkelt tonade över i en färg som typ är som mitt naturliga, och det blev jättebra. Så det borde gå.

elinkw
0

Prova tvätta ur det först som #2 sa, head&shoulders schampoon har en tendens att tvätta ur väldigt mycket, sen kan du göra diverse inpackningar. Är inte säker på om de kommer försvinna helt men det kommer nog mattas ur en hel del.

Sen är det nog bara att tuta och köra, för det försvinner nog efter ett tag, men det gröna kan komma att synas igenom det bruna ett tag.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

OneSound
0

Har samma problem!

Hade lila slingor som blivit typ grå, när jag slängde i en blond färg vart det grönt haha.. Ska testa ha i en rödlätt eller röd färg på de gröna för att neutralisera. Kan meddela att ketchup inte funkar.. hahaha. (fick de tipset)

Kan återkomma om det funkar.

Aut viam inveniam aut faciam

kittymallan
0

Jag, hade mörkgrönt hår för en månad sedan. När jag färgade det så tänkte jag inte på hur det skulle se ut när det började gå ut. När det väl började gå ut så blev det skitfult, så jag köpte en till mörkgrön färg med det blev inte samma, så nu ser jag ut som om jag har militär mönster i håret, haha ;) Någon som har ett tips för det? 😃

OneSound
0

Hade i en rödlätt färg, kan säga att de funkade sådär, inte så jättebra. funkar säkert bättre med någon Manic Panic röd.

Aut viam inveniam aut faciam