Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4751 ggr
Hanna
0

Directions, Manic panic osv.

Sitter och kollar Directions, Manic Panic och Stargazer-färger som en dåre just nu. Kollar man hur färgerna ser ut på exempelvis Shocks hemsida och sen hur det blivit när folk färgat kan det skilja hur mycket som helst. 😟

Någon som färgat håret rött, röd/lila med någon utav dessa Färger och som har tips eller bilder att visa?

Har funderat på Dark tulip, men på vissa ställen ser den nästan mer rosa än röd ut. Gah!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Cahira
0

Det handlar mycket om ifall man blekt innan eller inte. Manic Panic har en color neutralizer man kan använda först som cancellar ut hårfärg man ev har innan. Ju ljusare håret är innan desto starkare Färger. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hanna
0

#1 Tack för svar. Har blekt från rött, så man kan säga att jag har gulaktigt hår. Är mest rädd för att bli rosa eller dylikt. 🤦‍♂️

Cahira
0

#2 Det som är bra med deras color neutralizer, den tar bort varma/kalla toner som kan förstöra färgtonen. :) Är vad jag läst iallafall. Inte använt det själv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hanna
0

#3 Ah, ska genast kolla upp det. :)

Mimmulih
0

(redigerat- fick inte in instagrambilden hit fast jag försökte)

Färgade i somras med crazy color bordeaux och det blev såhär! färgen stänkte väldigt mycket o fastnade på badrumsgolvet (plastmatta) men annars vart jag nöjd, där finns annars bilder (om du scrollar ner) på min instagram (@wilwills) i olika ljus så får du se hur de såg ut i olika ljus, först var det väldigt lila men efter några tvättar blev det väldigt rött, och måste säga det var en kul färg o ha! 

Manic Panic och Directions är enligt rykte MYCKET bättre Färger dock så testa köpa dem istället! :)

Afturelding
0

Jag använde dark tulip, och det blev vinrött när det tvättades ur. Jag hade precis som du blekt från rött :) jag trivdes både med den lila och den urtvättade färgen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Sroupe
0

Jag andvände Manic Panic med någon röd färg när jag redan var röd hårig, tyckte det funkade jätte bra, jag blev jätte nöjd.

// Sofie, Gosan och Silje. =D

Hanna
0

Tack för svaren alla! Jag tycker det är såå svårt. Men kommer i vilket fall att testa på en hårslinga först. Men då krävs det ju att jag bestämmer mig för vad jag vill ha så jag kan beställa någon gång.. 🤪

Men blir Dark Tulip mer rött än lila? Vill helst inte ha alldeles för lila. Säg: mörkröd färg med lila nyans(?). 🤔

Sroupe
0

När jag andvände Manic Panic pillarbox red, blev det rött med lite Lila nyans i.

Hanna
0

#9 På Shocks hemsida ser den väldigt ljusröd ut? :/

Afturelding
0

Jag skulle nog ha blandat Dark Tulip med exempelvis Pillarbox red. Dark Tulip är väldigt lila från början, men blir mer röd efter ett tag. Blandar du den med en röd färg så blir det nog den tonen du vill ha tror jag 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Udoon]
0

Här finns det bilder på alla möjliga Färger som folk har använd, bland annat färgen du nämnde: http://haircrazy.com/gallery/

tycker ofta att bilderna på shock och liknande ställen inte alltid är så bra, så brukar titta på så många bilder som möjligt som folk har tagit själva istället.

Har ingen koll på lila/röd färg, grönt eller blått är mer min grej 😎

Sroupe
0

#10 jo, jag köpte den för att den verkade väldigt röd röd, starkt röd. Men när jag använde den blev det en lila nyans, blev nöjd ändå

KaiPon
0

På mitt hår funkar Manic Panic bäst. Färgat i många Färger. Varken Directions eller Stargazer sitter bra i mitt hår. 😕 Vilket suger för att Manic har ingen silvergrå färg vad jag hittat 😕

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Hanna
0

#11 Funderat på att blanda den med någon rödare faktiskt. :)

#12 Tack för länken!

#14 Jag har hört att Directions är bättre. :o Men jag tror jag struntar i märke och testar den färg som jag gillar. Blir det inte bra så får man väl helt enkelt testa något annat!

KaiPon
0

#15 Hört olika om de olika märken som finns, men dåå jag testat alla tre måste jag säga att manc är lätt bäst på mitt hår. Sen är mitt hår inte som ditt, så det är lika bra att du får testa dig fram själv. ;)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Hanna
0

Okej, hoppas inte den här frågan ses som urkorkad. Men kan man blanda Directions med Manic Panic? Nämligen hittat två som jag tror skulle göra sig bra blandade. 😇😃

HaraldochAlex
0

#17 Rekommenderar inte att blanda två olika märken. Du kan blanda samma märke, men aldrig olika då man inte vet hur kemikalierna reagerar med varandra.

Hanna
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färgade faktiskt igår. :) Blev två Manic Panic: Vampire's Kiss samt Infra Red. Lite mycket åt ceriserosa håller för min smak, men jag är ändå nöjd. :)

[Tilde]
0

#19 Tycker det var en snygg färg! 😃 Inte så mycket lila i den, men den var väldigt läcker ändå ^^

Hanna
0

#20 Ser annorlunda ut i dagsljus. Men måste säga att jag vant mig mer nu och tycker det är ganska snyggt ändå. 🤪
Funderade på något lila först, men det fick bli "bara" rött i alla fall tillslut. :)