Vilken färg ska jag ha? :))
Hejsan! Har denna färg på mitt hår -->mörkt blondt, nääästan lite ljust brunt Men vill ha mörkt brunt, så kan ni vara gulliga och tipsa om "hur" jag ska färga och typ vilken färg! Jätte tacksam för svar!
vill du alltså färga det hemma eller hos frisör?
1.
Vissa frisörskolor färgar det mycket billigare än "riktiga" salonger men resultatet brukar bli precis lika bra! Om du tycker det låter intressant kan du kolla in om det finns någon sådan skola nära dej! :)
2.
Färga hemma? javisst funkar det med, har gjort det sen jag var 13! Vad för färg har du tänkt dig? om du är ljushårig tycker jag att det är onödigt att du lägger avfärgning/bleker det innan, det sliter bara onödigt och en brun färg är ALLTID skonsammare mot håret än en ljus (vilket oxå blekning/avfärgning är) hursomhelst, använd en permanent hårfärg utan amoniak eftersom de är skonsammare eller en intensivtoning (loreals casting creme gloss är en trogen vän för mig) dom är jättebra! och sliter inte riktigt lika mycket som vanlig permanent hårfärg. Men det finns en hel drös olika intensivtoningar att kolla på, du måste helt enkelt bestämma dig för vilken färg du vill ha bara. Ett tips är att gå med en ljusare ton, eftersom färgen oftast blir mörkare i ditt hår än på burken!
HAPPY HAIRDYING!! ^^