Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2875 ggr
Carl-Philip
0

Hårt, stelt hår!

Måste fråga er kunniga här på hår-tråden vad fasiken jag ska göra åt mitt hopplösa hår. Det är typ bara när det är nyduschat och blött som det uppstår problem, det tovar ihop sig och blir skitstelt. Om jag inte använder halva balsamförpackningen vid duschen så är det omöjligt att kamma igenom håret efteråt, det är endast topparna som går att reda ut, håret högst upp på huvudet och det som tidigare var luggen (snedvuxen numera) är omöjligt att räta ut och det är nästan så att ögonen tåras varje gång jag ger det ett försök. Att kamma håret när det är blött har jag hört att man inte ska göra men jag har inget val - om jag väntar tills det torkat är det en tovboll utan dess like :P Jag har inte särskilt slitet hår vad man kan se, inte särskilt mycket kluvna toppar eller liknande, men det bråkar ändå såhär med mig. Får väl erkänna att jag färgat mitt hår mycket, både blekt och svart. Kan det bero på det? Jag har ändå tagit hand om det väl och använt inpackningar och Balsam. Plattången var jag mer på förr men inte så mycket numera eftersom jag märkt att det sliter för mycket. Vad göra? :(

_Alicia_
0

Testa köpa en Tangle teezer, det finns på fyndiq för ca 79 kr och så tar du Balsam och kammar igenom (i duschen alltså)

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

[Teddies matte]
2

Balsammetoden brukar vara bra för sådana problem.

AkaiTsuki
2

När mitt hår är i en trasslig period brukar jag Alltid borsta håret innan jag går in i duschen(så jag inte har några tovor alls), o sen när jag ska ut ur duschen sätter jag in håret i en turban utan att skaka håret innan osv. 

Efter det borstar jag håret när det torkat lite och ev sova med tofs 

Det kanske inte är bäst mot håret men jag har själv haft framgång med denna metoden, annars blir håret all over da place och det är inte så kul :/

//Joanna