Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1438 ggr
claris96
2014-04-02 21:58
0

Få långt hår - tips?

Vill gärna ha tips på hur man kan få långt fint hår! Har axellångt nu.

Skriv gärna era tips och trix!

Jag använder mig just nu utav BM 🙂

Vet ni något recept på någon "hemmagjord" inpackning?

[Teddies matte]
2014-04-02 22:26
1

Finns ju tillskott om du vill testa sånt, ex. Silicea, Priorin (Extra), Stora hårkuren o.s.v. B-vitamin brukar också vara bra.

Oljeinpackningar med rena oljor.

tlover
2014-04-03 08:39
2

Var snäll mot håret - dvs tupera inte håret, försök att hålla det så otjarvigt som möjligt (tex genom att ha det uppsatt), kamma nerifrån och upp men i hårets riktning… om du fattar, sitt inte mot/på håret när det blir längre, undvik hårsnoddar ska du använda dom använd såna utan metall el hårda plastkanter, allt som ska i håret ska inte ha hårda kanter tex plastsömmar på kammar, lek inte med håret, tvätta så sälla som du kan, sov i fläta, många hjälps av siden/silke mot håret på natten etc

Ät nyttigt, motionera och stressa inte - äter du inte bra eller är ohälsosam på annat sätt så kommer det att märkas på håret.

klipp inte håret för ofta - att man ska toppa sig var 6:e vecka är för de flesta bullshit. vill du kan du testa S&D och skippa toppningarna helt.

Det är väl vad jag kan komma på bara såhär. Allas hår är olika vissa kan komma långt utan att behöva vara jätteförsiktig (tex mitt hår växte till rumpan för att jag inte brydde mig), vissas hår slits även om man undviker allt under "var snäll mot håret" och måste vara ännu mer försiktig.

Köp inte saker som "läker håret" ara, för det är bara bullshit, det kan limma ihop Kluvna hårtoppar men inte mer eftersom hår är död vävnad och död vävnad kan inte läka.

edit: många av tipsen har jag själv fått från long hair Community man måste inte redan ha långt hår för att gå med där, många är med och försöker spara ut.

l'm back

MaaariaS
2014-04-03 15:21
1

Låt håret självtorka och platta det inte 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

IdaKw
2014-04-03 16:53
1

Brukar ha honung och olivolja som inpackning i både botten och längder, blir jättefint

Neooan
2014-04-04 11:51
0

Massera hårbottnen varje dag för det kommer att stimulera hårrötterna och det gör att håret växer snabbare.

Borsta INTE ditt hår när det är blött för det kommer bara slita på håret.

Ät frukter och bär med mycket vitaminer och se till att motionera. :)

agneshak
2014-04-04 15:02
0

Har inte läst igenom hela tråden så du kanske redan fått detta tips, men ta silicatabletter! Tog det för mina naglar förra sommaren, märkte typ ingen skillnad på dem men håret växte så det knakade! Gick från strax över brösten till nästan midjan på ett kick!!