Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 913 ggr
Moalinn
0

Behöver jag byta stylingprodukter?

Tänkte börja köra Balsammetoden och funderar på om man kanske ska byta ut torrschampo, hårspray och värmeskydd. Just nu använder jag Syoss torrschampo och värmeskydd och Naturelle hårspray. Älskar verkligen Naturelles hårspray, fungerar oerhört bra till mitt hår.

Frågan är bara om dessa märken är något som jag kan använda eller om jag borde byta? Funderar på om TRESemmés torrshampo och värmeskydd är bättre än Syoss?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Måste också bara få fråga, ni som använder TRESemmé som vårdande, vad använder ni som tvättbalsam?

Medarbetare på Djurfoto

[Teddies matte]
0

#1 Jag använder Neutrals Balsam som tvättbalsam.

Kolla innehållsförteckningarna på de produkter du har, på lockig.se kollar du vilka ingredienser de inte får innehålla.

Moalinn
0

Tack!

Det är Alcohol denat i alla, antingen som första eller andra ingrediens. Det var ju inte så roligt förstås, jag som älskar hårsprayen 😕

Medarbetare på Djurfoto

[Teddies matte]
0

#3 Alcohol Denat finns med på listan eftersom det sliter mycket på håret, man kan använda stylingprodukter med den ingrediensen, det beror bara på hur pass försiktig man vill vara. Helst skall man ju undvika det, men det går att använda. Kolla in lockig.ses listor på godkända produkter, där kanske du hittar stylingprodukter som sliter mindre.