Balsammetoden.
Jag funderar på att börja med Balsammetoden för att mitt hår ska må så bra så möjligt och bli starkt och långt, men vilket Balsam ska jag använda?
Mitt hår är nästan ner till axlarna och jag försöker få det längre och det växer vääääldigt långsamt. Mitt hår är också väldigt tunt så jag vill inte ha ett Balsam som tynger ner håret och lämnar det som en liten mopp på huvudet. Så vilket Balsam använder ni och vilket Balsam kan ni rekomendera? :D
puffar, vill också veta :)
Som tvättbalsam använder jag själv Neutrals Balsam som är ett väldigt lätt Balsam och bra om håret lätt blir tungt, det kan vara värt att kolla in, annars brukar också Coop extra vara omtyckt som tvättbalsam.
Som vårdande kan du välja mer efter egen smak och hur dina längder känns. Tresemmé Naturals och Garnier Respons Avocado Oil & Shea butter är två vanliga och omtyckta, den senare är mer vårdande.
#2 Okej tack så mycket. Vet du om Loréal Paris Volume Collagen funkar bra som tvättbalsam? Har läst någonstans att det är bra och det är ganska lätt att hitta också. :)
#3 Det är mer mot vårdande hållet, eller ett sk. mittemellan Balsam, vill du ha ett lätt tvättbalsam bör du nog ta ett annat :)
#4 Okej tack. :)