Klippa barn
Hej
Alltså min son som är 1,5 har fått så långt hår och jag är helt amatör på det här att klippa. lyckades få till frisyr på honom när han var mindre men då satt han mer still.
Vad skulle ni råda mig till att göra?
Han är blond och har väldigt tunt hår och ganska rund ansiktsform. Jag har tillgång till rakapparat.
Överväger just nu att klippa med rakapparaten på sidorna och låta det vara ganska kort där så jag bara får på toppen av huvudet att försöka få till något snyggt men jag vet inte. Det ser iaf för hemskt ut just nu. Ska försöka ta någon bild sen och lägga upp.
Ha en bra dag! // Pernilla
Men käre nån.
Inte kan håret se för hemskt ut på en 1 1/2-åring….?
Har du försökt att gå till frisören igen? Många gånger är ju barn mer stilla när det gäller främlingar och ibland kan de erbjuda att mamma sitter med barnet i knät när man klipper om det behövs.
/Maria
Nä han har inte varit till frisören någon gång. Det är ju så sjukt dyrt.
Och jo, det ser för hemskt ut.
Han hade luggen över ögonen nästan så jag klippte den och det började likna mer pottfrilla. Kan som sagt inte det här med att klippa och törs inte börja klippa kortare mitt uppe på för det blir lätt så himla ojämt.
Man kan ju tycka att jag borde gå till frisören men det är liksom ingenting vi brukar lägga pengar på här i vanliga fall utan jag frågar här först i hopp om att få något bra råd och går det inte så går jag till frisören.
Kan du försöka med någon kompis som klipper?
Ofta så är ju barn bättre med andra än just mamma när det gäller sådana saker.
Jag tycker han är jättefin❤️
/Maria
Jag skulle nog bara klippa upp håret på sidorna och bak =) Klipp lite i taget så är det nog inga problem. Du kanske kan sysselsätta honom med en liten glass eller något annat gott medan du klipper? Han kanske sitter lite mera still då han får "pyssla" med något.
Mamma brukade sätta oss framför en film då hon klippte oss. Jag vet inte hur intressant det är då man är 1½ men kanske ett tips till framtiden iallafall
l'm back
Tack för er hjälp. Jag gav det ett till försök. Blev lite skraj när jag såg hur det blev när jag klippte luggen men fick till det nu nä'r jag tog mod till mig och försökte igen. Skulle egentligen vilja ha det kortare men det ser bättre ut nu iaf. =)
Min tvååriga lillebror är precis likadan. Helt omöjlig att få håret klippt på, allt annat är ju så intressant då. 😉
Hans mamma skulle iallafall klippa hans hår idag, och det vart snett och hackigt. Hårklippning är inte riktigt hennes grej. Men sen testade hon det som kallas för scissor over comb technique. Trots att hon gjorde det slarvigt så blev resultatet ändå bra. 🙂
Men vad smart! Tack för tipset. =) Det ska jag testa nästa gång! =)