Tappar så mycket hår...
… och har alltid gjort. Är jättetunhårig och har ett ställa på huvudet där hårbotten syns tom. Hoppades på att det skulle bli bättre med BM, men är ingen skillnad. Någon som har någon idé om vad det kan bero på? Någon brist kanske, men blodprov visar inga brister. Något tips på något jag kan prova som kan hjälpa håret att sitta kvar?
Till saken hör att jag har väldigt mjuka och spröda naglar också, så någon brist borde det ju röra sig om, men som sagt, blodprov visar inget.
Du äter ordentligt och varierande kost? Rör du på dig ordentligt? Stressar du mycket?
Du kan ju testa äta multivitamintillskott eller liknande om du tror det kan vara något sådant.
Jag började tappa mindre hår av BM, men det tog en tid. Finns ju också en del hårkurer, Stora hårkuren, Silicea, Priorin o.s.v. Själv har jag testat Priorin Extra med gott resultat.
Jo jag äter som jag borde och varierad kost (tar extra vitaminer också). Jag går iaf minst en timmes promenad varje dag och stressar gör jag nog ungefär lika mycket som de flesta skulle jag tro.
Jag har väldiga problem med torr hud också som jag misstänker hänger ihop med naglar och hår. Frågan är bara vad det kan bero på.
Ska kika på de olika hårkurer du räknar upp.
Har du kala fläckar i hårbotten?
#4 Inte som jag vet. Det jag vet är att jag på ett ställe är mycket tunnhårig så om inte håret lägger sig rätt, så ser man hårbotten, men tror inte den fläcken är kal utan bara väldigt lite hår just där.