BLOND utväxt
Hej! För de första, Är de någon mer än jag som har blond utväxt eller? Finns inte en ända bild på google som verkar ha de.
Jag är väldigt blond i min riktiga hårfärg och har senaste tiden färgat de brunt för jag tycker det är snyggare. Men utväxten man får är ju fruktansvärd, ser ut som man är väldigt gleshårad.
För de andra. Jag ska försöka få lite ljusare hår nu och tänker lägga i blonda slingor. Men jag behöver lite hjälp.
Jag har utväxt nu. Borde jag färga utväxten brun först och sen lägga i blonda slingor eller tror ni de kommer se bra ut om man bara lägger i blonda slingor på brunt hår, med blond utväxt? Jag bor i ett soligt land så de kommer blekas mycket i solen också.
Frågan är alltså, vilket kommer se bäst ut när håret växer ut igen?
Jag har blont har och fargar det nastan svart nu. Om jag skulle ha det ljusare och satta blont in igen skulle jag satta in blonda utan att farga utvaxten (kanske lite mer blonda slingor an du annars hade gjort). Men jag tycker just om det och det beror helt pa vad du tycker ser fint ut :)
Vilket soligt land bor du i? Sjalv bor jag i Australien :)
Du kan ju tona utväxten lite mörkare och sedan göra slingor… Eller bara köra på slingor, för det är ändå inte såååå stor kontrast (jämfört med svart och blont). Jag hade nog gjort som Ellen skriver dock, lite fler slingor än man annars skulle göra. 🙂
Tack för era kommentarer. Tror jag ska bara ha i många blonda slingor utan att färga utväxten innan. Men visst är de jobbigt att få blond utväxt?!
Jag kan inte gå till en salong och fråga för jag bor i Kina och här är blekningarna så starka att mitt hår hade gått av, dom vägrar att lägga blekning i utlänningars hår.
#1 Tack för ditt svar. Jag tror också mest på att bara köra i mycket slingor så borde de se bra ut när de solbleks. Åh va härligt med Australien! Jag bor i Kina.
#4 Kina, vad roligt! Tycker du om det? Stannar du for life? ;p
Ja jatte jobbigt med blond utvaxt. Jag bara satter morkt varje 3-4e vecka :) Har inte riktid tid/ork eller lust att satta blont aven om det ser fint ut! :)
Jag har en VIT utväxt i mitt svarta hår, ser inte klokt ut men jag hade nog lagt färg i bottnen, och sedan gjort folieslingor ovanpå det. Blir grymt snyggt.
#5 Haha jag vet faktiskt inte vad jag ska svara. Det finns för och nackdelar helt klart. Det är ju jobbigt att man inte kan få hjälp med allting här som i Sverige. Typ håret, jag hade bara kunnat gå till en frisör i Sverige. Men här går de inte. Har också väldigt svårt för synen på djur i kina, hur dåligt dom behandlas osv. Och även människorna, ingen jämnställdhet över huvudtaget, och dom får inte säga vad dom vill. Mycket censur, många blockade hemsidor så som facebook, youtube och twitter. Det finns många grejer som stör mig.
Men det finns fördelar också. Allt är så billigt. Taxi en timme kostar kanske 80 kr. Alltså typ 15 kr om man ska in till stan. Lunch för 13 kr. Affärer är alltid öppna osv.
Nej jag tänker verkligen inte stanna förevigt. Min kille lär sig kinesiska och det är ända anledningen till att vi bor här, annars hade vi mycket hellre bott i Sverige :) Men denna gången får vi se, stannar kanske ett år till eller nått!
Hur har du där du bor då? Trivs du? Längtar du tillbaka till Sverige?
#7 ahaa vad intressant! Valdigt svart sprak att lara sig har jag hort?
Det finns alltid for och nackdelar, det later som kina ar ett rolig land att leva i ett tag… sa du kan inte ha FB?
Jag har bott i Australien sen 2001, tycker mycket om det och kanner mig lika mycket Svensk som Australian… Langtar ibland lite och halsar pa ibland men skulle inte kunna flytta dit igen. :)
#6 Fy va jobbigt med vit utväxt :/
#8 Ja det är väldigt svårt. Han vill lära sig så fort som möjligt så vi slipper vara här så länge haha.. Ja de räcker ett år egentligen, men men. Nej vi kan inte ha FB. Man får isåfall skaffa sig en vpn tunnel som ofta kostar..
Fy va härligt det låter! Vad sysslar du med där då? :)
Ja, visst är det irriterande med blond utväxt! Jag har naturligt en ganska askig ljusblond hårfärg men färgar håret brunsvart, så utväxten ser ju närmast grå ut. Man ser väldigt tunnhårig ut efter ett tag, så jag färgar utväxten en gång i månaden.
Men ja, jag hade nog provat att lägga i slingor utan att färga utväxten först, för utväxt kommer du ju att få senare i alla fall och då blir det ju samma sak som om du hade slingat utan att färga utväxten. ;P
Jag har blond/röd/råttfärgad utväxt! ^^