Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 2042 ggr
Mimmulih
0

BM-Istället för Silverschampo

Hej! jag funderade om det är en bra idé att använda Stargazer-silver eller Stargazer-violett/plume istället för silverschampo? skall färga mitt hår askigt blond den kommande månaden och har precis tänkt börja med Balsammetoden, har någon några tips? :)

Mimmulih
0

Eller crazy color white kanske?

(räknade med att blanda dem i tvättbalsamet)

OneSound
0

Jag såg på en youtube video där en tjej blandat Balsam med liiite lila semipermanent färg (tror de va semi) och det funkade superbra! Men man var tvungen att vara rätt ljus.

Aut viam inveniam aut faciam

Mimmulih
0

ja semi-permanent heter det, det är alltså en Balsam baserad färg i princip, (toning) därför kan man blanda den med Balsam :) Men okay, så de fungerar inte på mörkt askblond/slingat då kanske? skall nämligen färga det ditåt.. nåväl, får väl testa sig fram! :) tack hursomhelst!

OneSound
0

Ja jag vet, men var inte säker på om det var en sån hon använde ;) finns ju andra varianter med.

Ja som jag fattade blev det inte mycket till resultat, men du kan ju alltid testa :) Så lite!

Mimmulih
0

ok ja precis! mhmm.. men synd! får vääl hitta på något annat ;)

OneSound
0

12:47 pratar hon om Manic Panic Färger för att ta ut de gula tonerna :)
https://www.youtube.com/watch?v=X6Y2RwR8kXA

Jag hade missuppfattat, hon menade att en annan produkt inte funkade på för mörkt hår :) Hon verkar inte säga något om vilken hårfärg man kan ha. Men var försiktig med hur mycket färg du har i bara!

Cederin
0

Visst fungerar det även på lite mörkare nyanser, men då krävs det mera pigment än vad som skulle behövas på ljust (därav så fungerar den lilla mängd som finns i silverschampo sällan så bra på mörkare) så det är bara att köra i lite mera lila i blandningen. :) Håll koll bara så att inte håret blir för lila, slingtesta gärna först för bästa resultat (då kan du också se om du ska ha mer eller mindre lila pigment i samt hur lång tid du ska ha det)

Medarbetare på Naglar och Hår