Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2350 ggr
[Tilde]
0

Färgombre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag planerar att färga håret ljusrosa i en mer lilaaktig ton (Manic panic's Mystic heather), men har nu börjat fundera på att göra en ombre med blåa toppar i stil med detta: http://3.media.haircrazy.info/photos/gallery/2012/02/23/bild1_t300.jpg

Kan man köpa bara den rosa och en blå/turkos och sedan blanda de två i mitten för att få övergången, antingen direkt på håret eller i en bunke först? Vill helst inte köpa tre olika Färger. 😛

Sen tänkte jag höra med er om ni tror att jag måste bleka håret innan jag färgar. Jag vill gärna ha ett lite sotigare färgresultat, vilket jag tror passar när jag nu är askblond. Är håret för mörkt ändå?

Till vänster är utomhus (dock inte helt korrekt färg på bilden) och till höger är håret inomhus vid ett fönster.

Mimmulih
0

1. jag tror inte du behöver bleka! :) tycker det ser väldigt ljust ut, då du färgat klart kan du använda silverchampo det gör tonerna mer rosa och lila och blå istället för rött! :) (antar du säkert vet det, men de borde fungera!)

2. jag skulle blandat toningarna ! Manic Panic kan man blanda helt hursomhelst och vill du ha dem ljusare så blanda dem i lite Balsam

3. Jag har färgat pink-lila med liknande färg med mycket mörkare hår och det turned out helt fine! så tror de går bra :)

[Tilde]
1

#1 Tack för dina svar! :) Ja jag har silverschampo som jag använder då och då, så blir det för rödtonigt så åker det på ett tag ;)

Ja jag tänkte blanda i Balsam för en ljusare ton. Men jag har bestämt mig för att vända med det blåa och först testa Mystic Heather och se om jag ens trivs i EN annorlunda färg. Känns det bra så testar jag nog fler, inklusive ombre 😃

Vad skönt att höra! Det verkar som just lilarosa passar för lite mörkare hår, medan för väldigt pastellrosa krävs platinablont för att det ska fästa bra. 

Jag har i alla fall beställt Mystic Heather och tillbehör, så till nästa helg kanske jag färgar. 😊

Mimmulih
0

Spännande! du måste lägga bilder hit då! såhär blev mitt i somras!

(hämtade från instagram så ehm ursäkta mina miner haha! :D) 

först hur det var innan, det ser lite mörkare ut på bilden än vad det var:

Mimmulih
0

dagsljus precis dagen efter färgning!

Mimmulih
0

någon vecka senare?

Mimmulih
0

samma dag :)

Mimmulih
0

efter MÅNGA tvättar blev håret rödare ! (vilket jag tyckte var kul) lite ombyte! :)  såhär blev det någon månad efteråt:

Mimmulih
0

ojoj sorry för bildspamm :D haha tänkte bara ifall du ville veta hur de blev på mej! :P och se hur de åker ur! :)

[Tilde]
0

Vad snyggt det var! Superfint som rosa speciellt! 😃 Ser verkligen fram emot att färga mitt nu! Kanske bjuder in en kompis att hjälpa till då vi inte har spegelskåp (så jag kan inte se där bak på ett enkelt sätt).

Jag har äntligen berättat för sambon och familjen att jag ska färga det. Det var väl lite blandade reaktioner och flest negativa, men de verkar ha accepterat det nu i alla fall…. och även om de inte skulle acceptera det så är det ju mitt hår och mitt utseende. 😎

Jag älskar speciella hårfärger! ^^

Mimmulih
0

de är jätteroligt tycker jag med, gillar speciellt ljusrosa och ljuslila, dina färgval var oxå awesome!