Vida-set, vad är det?
Fick detta i en påse med gamla Oriflame prylar, men jag vet inte riktigt vad det är eller vad jag ska göra med det mer än att man ska ha det i håret på något sätt? Någon som vet vad detta är eller hur man använder det?
Trodde att det skulle synas på bilden men det står iallafall; hair styling lotion. Hold and style gently firmly, non-sticky.
#1 Hittade detta "En hårlotion är till för att skydda, stärka och att bevara hårets kvalité!" "appliceras oftast i vått hår och sköljs inte ur" på http://frisorbloggen.se/2012/august/hur-funkar-en-harlotion.html
Verkar alltså vara någon form av leave-in 🙂 Dock vet jag inte just vad din har för egenskaper.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag skulle också tro att man kan använda det som leave in. Om man har lockigt eller vågigt hår kanske man kan testa att ta en klick och krama in i håret efter tvätt.
Tack för era svar! Så jag ska förmodligen göra med den som med min hårolja; applicera i fuktigt hår och låta det vara. Sedan ska det förmodligen vara någon fördel att ha i vid styling? Blir sådana produkter dåliga tro? Jag misstänker att den har några år på nacken.
#4 Om den inte luktar konstigt eller ser konstig ut (typ skurit sig eller möglat eller så) så är det nog ingen fara att testa. Den ser ju fräsch ut men kanske att egenskaperna ändras med tiden?
#5 sant. Jag provar så får vi se helt enkelt = )
Sitter med detta i håret nu. Den luktade inte konstigt när jag öppnade den, men när jag fått in det i håret så vart det att lukta lite som alkohol. Det kanske är normalt för denna typ av produkt? Sedan inbillade jag mig att det vart att svida något på händerna, men det är inte helt omöjligt då jag är torr om händerna och har självsprickor för tillfället. Använde detta efter dusch i vått hår med avlånga skumrullar/pinnar som jag ska sova med. Sitter här med skurgumme huckle och både rullar och produkt i håret och hade tänkt sova med detta. Jag inbillar mig att det svider lite i hårbotten, lite samma känsla som när man färgar håret, men det är nog bara inbillning då jag upplevt produkten på torra händer. Men jag hoppas att håret överlever och sitter kvar på skallen imorgon bitti :-)