mörkbrun till mörk askblond?
Hejjsan! Jag har en liten fundering angående att färga hår hos frisör, under alla mina 21 år har jag färgat mitt hår hemma, och det har funkat bra då det inte vart några "konstigheter" en intensivtoning i bara o så är färgen där. Ibland lite slingor.. I höstas färgade jag mörkbrunt och nu till sommaren vill jag igen bli ljus. Jag skulle vilja ha min riktiga hårfärg (mörk ask-brun/blond) i botten och sedan hela håret ljusslingat med slingor i olika ljushets-nyanser. Söker ni "ash bronde" på google ser ni vad jag menar. Nu till frågan, jag vill gå till frisör, eller rättare sagt en skolsalong, jag har en precis här bredvid och de lovar att de billigare priserna beror på att d går lite långsammare då de får handledning men att det är som vilken salong som helst. Nu märker jag att kag svamlar igen men pointen är att kan jag gå till frisörsalongen och färga detta för priset av "färgning+slingor -69,00,-€ eller är det extra kostnader och inte tillåtet att gå med så mörkt att de måste blekas o så tas de betalt för "blondering" för 30e till? Kan jag alltså gå dit me mörkbrunt hår med grådaskig utväxt och få askblondt hår? Om du läst såhär långt, hej kompis du är awesome!
Kan tillägga bilder på mitt nuvarande hår imorgon om nån vill se?
putt? ingen som vet? går och velar!
Jag förstår inte riktigt din fråga, men du menar om de skulle ta mer betalt för ett märker hår tror jag? Jag skulle råda dig att fråga dem, det är bara de som vet. :)
jag tänkte om folk härinne varit till frisören och färgat hår jag vet INGET, har aldrig färgat hos frisör, ville veta vad som är vad och vad som hör till vad, helt enkelt färg+slingor är det avfärgning oxå eller hur fungerar de oftast osv? och vad folk brukar betala bara lite allt om allt angående frisörer! :)
Kort:
Kan man alltså gå in med mörkbrunt och komma ut med mörk askblond med slingor ?