BRONDE
Hej alla ni på hår i fokus.
Jag har en fråga gällande att färga håret till "bronde" altså ungefär en brunett-blond som är en rätt poppis färg nuförtiden :) (inte en ombre)
Har färgat hår endel och kan ganska så mycket om hår för att vara en vanlig dödlig hehe och har bekanta och vänner som är frisörer men de kunde främst ge tips på vilka frisörsprodukter de använder som inte finns i vanlig butik på stan.
Det jag vet man skall göra om man går från medium-mörk brunt till bronde är att man först bleker större sektioner hår som stora slingor i hela håret, för att sedan senare bleka det i små små slingor men lite längre så att det blir en ljusare ton. Efter detta skall ma färga en mörk blond färg, (men absolut inte för mörk) vilket skall skapa den "bronde":a effekten.
Sen förståss är det en stor chans att håret börjar skifta i alldeles för stark orange , vilket förhoppningsvis går bort med silverschampo och några hårinpackningar.
Har ni gjort detta har ni några tips angånede hur man lättast skall få rätt resultat? :)
Här är en länk till en bild på färgen jag talar om , ungefär :))
Annars är här ypperligt bra med bilder på vad jag talar om : http://www.pinterest.com/search/?q=bronde
Fniss, visste inte ens att färgen ''bronde'' existerade - har alltid tänkt på det som brunt med blonda slingor, ungefär.
Kul att lära sig något nytt!
Håller med #3… Det är ju brunt med blonda slingor, visste inte att det hade ett eget namn.. 😛
Jag hade förmodligen gått till frisör eftersom jag inte har lyckats göra det helt bra med endast slingor i håret tidigare, hah.
Jag har gjort en liknande grej, från mörkare brunt (med en hel del rött i) och körde varianten en himla massa små slingor på salong. Det räckte med en omgång, och bara slingor (samt en lite askig toning i hårbotten, men det går ju att lägga nåt i hela håret om man vill). Det är ju inte världens enklaste projekt att få bra, framför allt inte om man inte har kunskapen, så jag tänker vara tråkig och råda dig att gå till en bra frisör för bästa resultat. Jag gick alltså från detta:
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#5 Det är jag som skall färga! har bestämt mig för att gå till en skolsalong här bredvid! Åh så bra det blev på bara en sittning för dej! så vill jag oxå ha det! och ditt hår var ju typ samma färg som mitt, eller tror du det skulle fungera då mitt hår ser ut såhär nu:
(haha ful bild men man ser min utväxt bra här! ;) )
#7 Det är ju jättesvårt att säga utan att veta något om kvaliteten, men det kan förhoppningsvis frisören. Men med slingor brukar det gå att få det ganska bra redan på en omgång från en sån brun färg. Jag hade ju dessutom väldig mycket rött i, hade haft knallrött hår innan jag färgade brunt, så det försvårade ju det hela. Utan en massa rött så bör det ju bli något enklare. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#7 Ser ut som du fått ditt svar syrran :D
För er som undrar är vi tvillingsyskon , så jag gjorde lite undersökning åt henne här för att kolla vad som var smartast att göra :)
Brukar annars själv färga hennes hår så att :D