Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 8454 ggr
Clementinbarn
0

Korta irriterande hårstrån

Jo det är så att jag har en hel del korta hårstrån uppe på huvudet som står rakt upp! Jag är inte säker på hur dom har uppstått då jag inte färgat något i min utväxt på snart 1 år, använder BM sen ett par veckor tillbaka, jag låter håret självtorka och jag brukar inte använda produkter i håret! Jag brukar inte heller platta eller locka mitt hår. Så vad kan man göra för att få dessa korta hårstrån i styr? Tycker nämligen inte att det är speciellt fint ;)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Emelie
0

Jag upplever precis samma sak, så även jag är nyfiken på ett bra svar!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Praefatio
0

Det är helt enkelt nya hårstrån som är på utväxt, det har man hela tiden. Vi tappar hår, och så växer det ut nytt. Innan det hunnit växa ut helt, får vi sånt där kort småhår. I perioder då man har tappat mycket hår kan det vara extra mycket som växer ut och då kan det synas mer än vanligt, jag har t.ex. hela tester med sånt där kortare hår som växer ut runt pannan nu. Var glada, ert hår håller ju på att bli tjockare :)

Det enda sättet att tämja det är att tynga ner det, t.ex. med lätt hårspray eller andra produkter.

Clementinbarn
0

#2 Det var ett bra svar! Självklart har jag tänkt att det kan vara nya hårstrån, men tänkte ändå att det är större chans att det är avbrutna strån. Blir självklart glad om håret blir tjockare ;)!

Cederin
0

Hårspray på en tandborste, kamma sedan ned småhåren med själva borsten :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Clementinbarn
1

#4 Det låter ju lite konstigt, men får kanske ta och testa det😉

Cederin
0

#5 Självklart en ny borste då såklart, eller vilken annan liten borste som helst :P Det är väl inget konstigt, aldrig provat själv men sett många tips om det för det är ett smidigt sätt :)

Medarbetare på Naglar och Hår