Avfärga eller bleka?
Hej! Behöver lite hjälp ang. blekning/Avfärgning
Förra året blekte jag mitt hår 7 gånger, färgade det pärlblont 3 gånger, i ett försök att få rosa hår - vilket totalt misslyckades eftersom den rosa färgen inte fäste i längderna. (Använde Stargazer Baby pink, som förövrigt istället blev skrikrosa) Så, jag bestämde mig efter några veckor att färga håret lila istället. (Använde Joanna Multi Cream Color 37 Juicy Eggplant) Jag har färgat om håret 3 gånger lila, men nu har jag tröttnat på lila..
Jag har lite lust att färga håret blått. Jag har också funderat på att färga halva håret svart och halva blått, eller att jag färgar toppen av håret svart och resten blått (Jag har typ ’’Emo-hår’’, som även är uppklippt). Anyway. Jag är lite nyfiken på om ni tycker att jag ska bleka håret, eller om jag ska avfärga det? Vill gärna också veta vilka avfärgningar/blekningar ni rekommenderar, kommer inte riktigt ihåg vad den jag använde hette, men något i stil med ’’Ultra blond ++’’ eller nåt. Jag gör allting hemma, eftersom jag inte kommer sätta en fot inne i en frisörsalong igen.
Yes I know, att bleka håret inte är bra osv. osv. Men skulle något hända kan jag ändå bo i mina peruker några månader, så inte tänk på slitaget c:
Jag är naturligt mörkbrun, if that matters.
Tack för svar!
(Jag tänker mig en liknande blå som tjejen på bilden, som är lånad från Odium)
Oj jag råkade lägga upp bilden när jag skulle länka, ursäktar för det. Bilden finnas iallafall här http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/graph/event/hairgallery/index.asp (Atlantic Blue)
När jag färgade det blått behövde jag bleka med manic panics blekmedel(köpte både blekmedel och färg på shock) för att färgen skulle fästa ordentligt. Det gjorde inget om det var gula toner i, för övrigt. Nu har jag blågrönt igen då min lila färg har börjat gå ur, men samma sak där. Bleka, färga. Easy.
-
Jag läste att om man har gula nyanser i håret och har i blå hårfärg finns det en möjlighet att håret blir grönt, vilket inte låter så vidare roligt. Är det stor chans att det händer?
#3 Det kan helt klart hända. Men jag pratade med dom på shock och har man inte jättegula nyanser så gör det inget, och jag hade nästan brungula nyanser när jag färgade mitt blått först och det såg okej ut ändå. Liiiiite gröna toner men annars var det inget speciellt.
-
#2 Så snyggt! ^^
Jag tycker att Schwarzkopft Poly blonde och Moods blekning är bra, om du nu tänker bleka håret, TS.
#3 Kan tänka mig att det blir mer turkosaktigt beroende på hur mycket gult det är. Är det väldigt gult kan det säkert bli lite grönt på vissa ställen… Men jag har aldrig testat själv så jag vet inte! 😛