Från guldigt till askigt
Hej! Nu är det såhär att jag nyligen slingblekt mitt hår då jag vill ha askblont/ljusaskbrunt hår. Har fått nästan så ljust jag vill ha(bilden visar dock lite ljusare än det egentligen är), men problemet är att det inte är askigt någonstans (Har mellanbrunt hår från början).
Jag undrar nu vad man kan göra för kurer för detta? Som ni ser på bilden är mitt hår väldigt guldigt. (Varmt).
Jag använder just nu revlons färgbomb i färg "Platina blonde" (lila inpackning) och den har nog gjort en liten del i att få bort det varma ut håret, men inte allt så mycket som jag vill.
Vad för kurer kan man använda på detta hår för att göra det mer askigt? Det är just nu ljusbrunt/orangeaktigt.
Läste någonstans att man kunde ta gammal lila hårfärg (råkar ha sån hemma från Directions i violett) och blanda ut med Balsam och ha i, men är rädd att håret blir lila? :P
När min utväxt kommer så använder jag en askig ljusblond toning på det så det blir lika ljust som resten av håret, men det blir alltid väldigt orange ändå.
Okej :) hur mycket av varje ska jag ha?
Kolla mitt svar i denna tråd. :)
http://har.ifokus.se/discussions/532a330b8e0e745d68001bf3-behalla-asfargen?discussions-2