Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 866 ggr
alex.dog94
0

behålla asfärgen

Hej är de nån mer än jag som har färgat håret askblondt men efter ett tag försvinner "askigheten" o håret blir mer åt gula hållet. Jättekonstigt. Finns de nå bra produkt som gör att de inte blir så?

[Tuulikki]
1

Silverschampoo👍

alex.dog94
0

Blir de inte typ vitt då?

[Tilde]
1

Håller med, silverschampo! Det neutraliserar det gula/orangea och lägger in mer gråa toner om man har i det länge (i alla fall med mitt). 

Annars kan du väl färga permanent i en askig ton? Eller tvättas det också ur? 😮

Cederin
1

Jag kör en lila (gulneutraliserande) inpackning ibland för att få tillbaka min askiga ton.

Formula: Balsam så det räcker att täcka hela håret + ca. 1 tsk Directions Violet eller annan lila semitoning :) Väl utblandat, inpackningen ska bli ljuslila.

Täcker hela håret och låter det sitta sålänge det behövs, för en touch up räcker 5 minuter typ. Det bästa är att det inte sliter någonting alls!

Medarbetare på Naglar och Hår

alex.dog94
0

Jag använder permanent askblond färg o de ser alltid jättebra ut i typ 1-2 veckor sen blir de gulaktigt. Men ska prova de ni tipsat om. O justde går de o använda silvershampo om man kör BM? Tack

[Tilde]
0

#5 Mja, egentligen ska man ju inte det, men du kan kolla vad schampot innehåller. Använder du det någon gång då och då så gör det ingen större skada, men det kan torka ut håret. Jag kör på "strikt" BM men använder silverschampo ibland. Märker faktiskt ingen större skillnad… 😛

Cederin
0

Silverschampo är inte godkänt, men semitoningar är. :)

Medarbetare på Naglar och Hår