Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1065 ggr
tlover
2014-03-17 19:55
0

Öm hårbotten

Igår hade jag en faux Crown braid för första gången (jag nämner det för att jag tror att det är det som är boven)och hela dagen idag har jag haft en öm hårbotten 😕

Den är alltså inte bara lite öm utan rör sig håret lite eller om nån nuddar där jag är öm gör det ont.

Det är inte vanligt att jag har öm hårbotten (om inte jag suttit i 20+ timmar och fått "afrikanska flätor" flätade) så jag vet inte sen tidigare vad jag kan göra.

Jag är van att ha håret uppsatt och jag måste ha håret uppsatt för att vardagen ska fungera så jag behöver ideer till imorgon (eller ja har ni ideer till ikväll skulle det vara bra)

Alla tips mot öm hårbotten tas emot

(min man har kollat och jag är inte röd, har exem eller nått sånt i alla fall, det är därför jag gissar att det var pga faux Crown)

l'm back

KastKatt
2014-03-17 20:00
0

Min hårbotten regerar likadant när jag fixat dreadsen. Jag tror det är för att håret dras åt håll man inte är van vid, vilket skapar spänningar. Mitt brukar början släppa runt 24 tim.

Ta en varm dusch/bad och massera hårbotten försiktigt kanske?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

tlover
2014-03-17 20:06
0

hmm inget varmvatten nu men har jag fortfarande ont imorgon bitti (vilket då skulle vara 24h senare för jag sov i den också) så får jag sätta igång och elda.

l'm back

KastKatt
2014-03-17 20:13
0

Försök också låta hårbotten vila. Ha inte håret uppsatt eller så.

Jag vet hur jobbigt det brukar vara men efter 24 timmar tycker jag det känns mycket bättre, men tills dess känns hårbotten som ett stort sår!

Greetings.

Legacy Mwari.

tlover
2014-03-17 20:18
0

#3 du råkar inte veta om nån frisyr som är snälare om det inte gått över tills imorgon.

Nu ikväll är jag "ledig" men annars behöver jag ha håret uppsatt för att vardagen ska funka (inte ens flätor som hänger funkar).

Nu har jag det däremot bara i en lös fläta (utsläppt var värre, i alla fall för hur det var ömt för mig, men jag låter flätan vila på bänken och min axel så att inte all vikt ska vara på skalpen)

l'm back

KastKatt
2014-03-17 21:09
0

Kanske en lösfläta som du sedan viker dubbel och sätter upp? OM du förstår vad jag menar? Eller en lös hängande knut? Något som inte stramar åt för mycket på hårbotten iaf..

Greetings.

Legacy Mwari.

Gasoline
2014-03-18 14:37
0

Jag brukar bli öm i hårbotten om jag haft uppsatt hår och släpper ut det, men det händer inte alltid. Men mitt brukar försvinna inom några timmar.

tlover
2014-03-18 19:05
0

Det är bättre idag så jag kunde ha flätor runt huvudet (det blir inte lika tungt då)

l'm back

Gasoline
2014-03-18 19:07
0