Rött till blont?
Jag är naturligt mellanblond och har blekt håret i ganska många år. Nu är nästan allt det blekta utväxt, och jag tycker att min naturliga hårfärg är så fasligt tråkig.
Jag skulle vilja prova att färga håret rött, eller kanske rosa. Nånting kul i alla fall. Men jag vågar inte riktigt eftersom jag tror att det röda kan bli svårt att bli av med om jag ångrar mig eller inte trivs i det.
Är det någon som gått från rött till blont med bra resultat? Hur har ni gjort?
Nope, mitt gick inte ur så jag fick tona det mörkare tills det röda gått ur. :P Tror jag satt 3 timmar hos frisören och vi testade massor, hon klippte av en bit och blekte det bredvid och det blev som bäst laxrosa under de timmarna jag var där! Så vi färgade det mörkblont men det lös igenom så jag valde till slut att få det tonat i en mörkare nyans. Jag gör inte om det där kan jag säga. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Var det jag var rädd för..
Någon som vet någon temporär färg som kan funka annars? Vill ju mest prova på.
Jag var rödhårig och ville gå tillbaka till blond… Gjorde följande
1 avfärgning + 1 askig toning = orange hår (fast jag tyckte det var ganska snyggt, så hade kvar det så ett tag)
1 blondering + 1 permanent färg i askig ton = gult hår med guldiga toner i
+ Silverschampo = BLOND! 😃
Det slet såklart mycket på håret, men som tur är, är mitt hår väldigt tåligt så slitaget syns inte. Röda toner går i alla fall inte ur…
Jag läste att man kan ha i färgbomb blandat med Balsam i håret (blonderat hår) i 5-15 min och därefter skölja ur, så får man pastellfärgat hår som endast håller några tvättar. :)