Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3388 ggr
Teddy2010
3

Kokosolja

Jag har hört att kokosolja ska vara bra för håret och är sugen på att testa det. Är det någon som har använt sig av det?

TatsuOni
1

Jag gör inpackningar med det. Kramar i det i längderna efter duschen och så fort håret börjar kännas torrt. Mitt hår älskar det och blir inte alls lika torrt och trassligt. Så jag rekomenderar dig att testa🙂 Tänk på att kallpressad är bäst och använd inte dem silvriga förpackningarna från mataffären. Använd riktig olja🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cederin
1

Jag gör som #1 och det funkar väldigt bra. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Teddy2010
1

#1 #2 okej då ska jag testa det :)

tlover
2

Jag använder det nästan varje dag, men då ha jag ju håret uppsatt varje dag, skulle jag ha det utsläppt skulle jag nog inte ha i (så mycket) av det.

jag är kokosoljeberoende

l'm back

Svartkatt
0

Jag kramar det i längder och toppar efter dusch och ibland på kvällen innan jag går och lägger mig. Det blir lite fett till att börja med, men håret suger snabbt åt sig oljan och efter ett tag så känns det återfuktat och lent. 🙂

milow
0

#1 En dum fråga bara. "Riktig olja", kan man köpa det i butik eller var finns det att köpa? Något tips på vilken man kan köpa?

[Teddies matte]
0

#6 I hälsokostaffärer, via nätet och i vissa större mataffärer.

[Tilde]
0

Är det något man sköljer ur som en inpackning, eller ska/kan man låta det sitta under dagen (tänker om det blir alldeles för fett då)?

tlover
0

#8 det beror på hur ens eget hår är, hur mycket man tar och vilken frisyr man har.

Jag själv har nästan alltid i lite kokosolja, men då har jag i princip aldrig håret utsläppt så mina flätor och hårknutar ser bara friska ut med mitt glansiga hår. Däremot har jag sällan i så mycket så att det ser rent fett ut även utsläppt och borstat om inte det är dagen före tvätt.

Sen finns det vissa som bara har det i innan tvätt (eller vissa som bara har i det efter tvätt i fuktigt hår)

l'm back

Gasoline
1

Intressant…

För en tid sedan så kom min sambo hem med kallpressad kokosolja då han hört på jobbet att det är bra för viktminskning och en som jobbar i samma byggnad hade det i kaffet. Det min sambo inte tog i beräkning var att det gällde de som äter LCHF, vilket vi inte gör. 

Jag använder det dock ibland i te, men nu har jag kanske hittat ett nytt användningsområde. 🙂

sotlynx
0

Jag har använt kokosolja i någon vecka nu och jag är amazed! Håret är superfint utan att vara fett och kladdigt och händer och naglar har blivit av med det där trista torra vinterfnaset! Beroende direkt! Tagit lite Olja i händerna, låtit den smälta och sedan kramat in den i längderna. Hur bra som helst!!

[Udoon]
1

Tar alltid en liten snutt i håret efter dush, det är grejer det! Jag brukar köpa den som finns bland thaimaten i mataffären, kung markattas tror jag den heter? men det finns alla möjliga varianter på nätet.

[Kamillah]
0

någon som har länk på vart man kan köpa?

tlover
0

#13 Man kan köpa i större matvarubutiker, vi har däremot köpt här (mest för att vi köpte massa annat där och för att det inte finns/fanns i vår stad)

l'm back

sotlynx
0

Jag köper på Willys.

[trh]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är denna bra?

mikkan01
1

#16 absolut :)

~mikkan