Din frisyr
Brukar du ha/göra någon frisyr?
Vad i sådant fall?
Eller brukar du låta det vara som det är?
Låter mitt bara hänga då det är långt och har rejält självfall (korkskruvar hela bägen)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag har i princip alltid håret uppsatt (jag har haft håret utsläppt en gång sen nyår)
exempel på vad jag brukar ha är: Nautilus bun, cinnemon bun, braided bun, infinity bun, byggd knut, chinese braided bun, chinese bun, disc bun, utbakad fläta m baided bun, milk maid braids, osv osv
l'm back
Brukar bara låta det vara för det mesta då jag har lockigt hår. 🙂 Don't wanna mess with them curls!
Nu låter jag det vara, men innan jag blekte håret så fixade jag håret. Tog som mest en kvart att fixa det så det var inga större problem.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Intressant :-) Själv får mitt hår oftast hänga eller uppsatt i hästsvans. Men jag experimentera en hel det med lockiga frisyrer eller volym, gärna med lite rockabilly/vintage/retro/50tals stuk :-)
Jag brukar alltid göra något med luggen (håret framme vid ansiktet, har inte lugg), t ex en liten inbakad/utbakad fläta som fortsätter i en tunn vanlig fläta. Om jag sätter upp resten av håret nålar jag fast flätan där bak i knuten/tofsen.
Ibland blir det en inbakad repfläta istället för vanlig fläta. Jag brukar alltid fläta lugghåret t ex när jag ska träna, för att hålla alla småhår på plats. Där bak brukar det bli en slarvig knut av nåt slag.
Jag har för det mesta i inbakad fläta just nu eftersom håret är på utväxt.
Jag drömmer om att kunna göra tjusiga frisyrer men det finns två fel med mitt hår:
Dels är det så där typiskt skandinaviskt fint så när jag flätar det blir det en liten spinkig fläta som max är 2 cm bred. Inte alls så där läckert bred och tjock som "alla andras".
Dels så är mitt hår "glatt". Har aldrig lyckats få det på plats med hårklämmor, hårnålar, hårpinnar och liknande hur många youtube filmer jag än ser och hur mycket sprej jag än använder. 5 min efter jag har "lyckats" så börjar ena och sedan andra slingan att glida ur.
#7 hur långt hår har du? jag har också skandinaviskt hår (om än lite tjockare) och för mig funkar de flesta frisyrer som funkar för längre hår.
Men då tror jag det hjälper att jag har ner till rumpan så jag kan snurra en hel del varv så att det sitter fast.
Flätade knutar kanske är nått för dig? då sitter håret först i en fläta och sen i en knut. (sen så ser det ut som man har mer hår, i alla fall då man har fått längre eftersom flätan kan snurras flera varv och då kan det se ut som om man har flera flätor istället)
l'm back
#8 Just nu har jag knappt ner till axlarna och är på väg att spara ut. Insåg att pojkfrisyr inte var min grej.
Men innan jag klippte så hade jag till midjan ungefär och hade det problemet. Men jag ska prova tipset om flätadknut när håret blir lite längre.
#9 hmm då är det ju svårare, men jag ska se om jag kommer på nått mer men en flätknut kan funka sen.
l'm back