Hur ska jag göra?
Hej :)
Skrev här för någon dag sedan om mitt hår men tänkte nu uppdatera lite och fråga om råd.
Jag blekte mitt hår från mörkbrunt med en massa röda pigment, det blev ljusorange/guld/gult. Fortsatte bleka utan resultat och lade sedan i en ljus askbrun färg så att jag skulle kunna gå ut bland folk :) Det blev iaf inte snyggt alls, hela håret var typ guldigt och det passar inte mig alls, samtidigt som det var kvar mkt orange och rött.
Nu har jag lagt i en askblond färg och hade det i halva verkningstiden då jag läste att det kunde bli jättedåligt annars. Resultatet blev mer matt vilket var bra och det försvann en del av det som var guld/gul/orange, men fortfarande en massa kvar.
Det ser lite olika ut i olika ljus, därför la jag in två bilder i en (se nedan).
Och det här är EXAKT den färgen jag vill ha: http://pics.nattstad.se/3/800000/780000/771205/pics/2013872356191680771205_sbig.jpg
Vad tycker ni jag ska göra nu? Ska jag lägga i askblond en gång till och ha det i längre? Håret längst upp är nog på gränsen till att bli grönt nu, så jag vet inte om jag vågar ta mer där uppe iaf. Sedan kanske man kan lägga i lite ljusa slingor när man väl fått den askbruna färgen (för att håret ska bli som i länken)?