förstört hår efter toning!!!
hej ! För ett par veckor sedan tonade jag håret lite mörkare med Loreal Casting creme gloss .
Efter toningen blev håret direkt lite torrare och frissigare än vanligt men jag tänkte att det är väl normalt och rättar till sig… När toningen väl började tvättas ur märkte jag hur håret blev torrare och torrare samt att det började gå av på olika ställen.
Nu har det gått av stora tussar i håret ! Mitt hår är vanligtvis till axlarna men dessa tussar är 1 dm långa bara. Hela håret är som en stor tuggummiboll ! Som att jag blonderat sönder håret och har gnuggat ett rakblad mot det ungefär .
Nästan hela underhåret på ena sidan har gått av och är 1 dm långt!!
Hur fasen räddar jag mitt hår????
Balsammetoden 😉
Om håret var obehandlat innan, så skulle jag ta kontakt med företaget och kräva hjälp/kompensation av dom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Detta är sällan det händer vad jag vet och jag anser att det måste vara något fel på produkten. Eller så är du allergisk mot produkten, eftersom att det står att man bara ska testa att färga en bit först för att kolla allergi, och om du inte gjort det kan de neka kompensation om du inte testfärgat en bit först (Fast det vet ju inte dom om du gjort, eller hur? 😉)
Jag skulle toppat håret, använt bra inpackning som tre semme/matrix eller vad de heter. Eller billigare+ hälsosammare alternativ men mer jobb balsammetoden
Kanske bifoga före och efterbild till dom
//Joanna
#3 Om man vore allergisk mot de så skulle nog hårbotten påvärkats och inte självaste hårstrået.
Låter som att det kan ha varit något fel på produkten. Vad jag har hört så brukar toningar inte vara skadliga för håret, utan snarare vara vårdande som en inpackning. Om du vet att du inte har gjort något annat som kan ha slitit på håret så tycker jag att du ska kontakta företaget och säga som det är. Om det är något fel på deras produkter så vill de gärna veta det. Dessutom borde du ju kunna få någon slags kompensation.
Casting creme gloss är inte toningar, de är lättare hårfärger bara, alltså "intensivtoning" sm inte är samma sak sm bara toning. Dethär har aldrig hänt mig och jag har använt dessa Färger 100 ggr, så det måste vara något fel på produkten, försök att vårda håret o hör av dej till dem! kundservisen borde kunna säga något om ersättning eller sånt i alla fall. :) lycka till!