Mörkhårig --> ljushårig
Hej!
Jag skulle behöva lite tips och vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig :)
I grunden har jag ljusbrunt hår, lite askfärgad, men sedan flera år tillbaka har jag färgat det mörkbrunt. Egentligen har jag alltid velat få tillbaka min riktiga färg men det har aldrig gått då det alltid blivit mörkare ändå, eller så har jag inte fattat hur man ska göra förrän nu med blekning osv. Grejen är att jag har en massa röda pigment som jag avskyr och som måste komma från någon av de bruna färgerna. Nu har jag blekt håret en gång med Mood ultrablond, och det översta håret/utväxten blev knallgult medan det inte hände så jättemycket med det nedersta. Det blev självklart ljusare och jag ser en stor skillnad, men en blandning av orange, guld och gult. Eftersom jag inte kan visa mig med gult hår där uppe så la jag över en askblond färg och nu är det typ guldigt vid utväxten. Det syns en tydlig rand och det mellersta håret är rött, orange, guld och gult och topparna är ljusare men missfärgade.
Bifogade två bilder men vet inte om båda kommer med, men i alla fall så undrar jag: ska jag fortsätta att bleka någon/några ggr till och kommer de röda pigmenten gå bort i så fall? Hur ska jag göra med de guldiga nyanserna sen? Jag vill att slutresultatet ska bli ljusbrunt utan några konstigheter i. När jag googlar på askblond och mörkblond hårfärg så tycker jag det ser perfekt ut, så skulle jag gärna vilja ha det.
TACK så mycket på förhand! Frisör är inget alternativ, det har aldrig gått bra eller blivit som jag vill när jag har gått dit så jag gör det hellre själv än att lägga ut en massa pengar på att bli missnöjd, dessutom tål mitt hår väldigt mycket :)
Eller ja, mörkblond/askblond har sett ut som den ljusbruna färgen jag har tänkt mig, jag vet egentligen inte hur mkt man kan lita på bilder som kopplas till en viss hårfärg man söker på, men jag tänker mig såhär: http://kenzas.se/wp-content/uploads/2010/05/album-2651.jpg Och bilden på mitt hår där uppe ser något ljusare ut, det är lite mörkare egentligen. Har massa mörkorange färg kvar.
Colour B4 avfärgning kan du försöka med, den är dessutom väldigt mild och bra. Sedan så är ju egentligen slingblekning hos frissan bäst, men annars antar jag att du får bleka hemma (med några veckors mellanrum helst) och sen försöka få bort de gula pigmenten med lila pigment (silverschampo eller lila extremtoning utspätt i balsam)