Hur få volym?!
Jag behöver hjälp!
Jag har ganska långt, supertunt och spikrakt hår som det absolut inte går att få volym i.. jag har provat olika slags hårspray, mousse och nå pulver som man kan ha i hårbotten.. men det hjälper några minuter, sen är håret platt som en pannkaka och ligger slickat mot skallen igen.
Hur sjutton kan jag få volym i det? Less på platt hår!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tveksam att det där med att blåsa håret fungerar på mig men prova kan jag ju.
Vill inte ha löshår.
Om du vill kan du ha lite mousse i håret så håller det sig bättre.
#5 Jodå jag har provat, men nix :/
#4 vanligtvis är det inte hår utan garn el liknande, men det funkar ju också vad ja vet bara i flätor också.
Är ditt hår tunt pga slitage el för att det är tunt? för är det pga slitage finns det ju massor att göra.
l'm back
Det är tunt för att det är tunt helt enkelt, inte slitage.
#8 ok då blir det ju inte lika lätt men tänk positivt, du behöver inte få ont i nacken av att göra en hårknut lite sned 😉
(Jag har nog inge mer tips än parandas, jag brukar inte försöka få mitt hår att ha mer volym helt enkelt)
l'm back
#1 Vilken volym hon fick 😍
#11 Ser ut att ta alldeles för lång tid? jag har ofta bråttom på morgonen.. :)
#11 tack för länken/filmen :-)
Har du tunt hår så skippa moussen, det räcker om du har hårspray och stylingpuder. Mousse kan lätt tynga ner tunt hår.
Föna håret torrt med huvudet upp och ner, använd hårspray och volympulver, tupera lite också där det behövs. Har du testat en volumemaster? De funkar annars rätt bra 🙂
#14 Tack för tipsen :)
nej jag har inte testat volumemaster :)
Själv hällde jag en blandning mellan gelatin och vatten i håret igår och idag har jag helt otrolig volym på håret och detta trots att jag haft mössa på mig idag. Ska prova med rosmarinvatten också och se om jag får samma effekt. Har också tunt tunt hår.
#16 Härligt! :D hur blandade du? alltså hur mycket av varje?
#17 Jag tog 2 gelatinblad och la i blöt i en halv liter kallt vatten. När bladen var mjuka la jag över de i en annan skål som jag körde i micron till dess bladen var smälta (inte alls länge, öppnade några gånger, men minns inte exakt hur länge de micrades). Under tiden bladen micrades bytte jag ut det kalla vattnet mot vatten med lagom temp att hälla över håret och hällde sedan i de smälta gelatinbladen, rörde runt och fördelade blandningen över håret.
Fördelen är att detta inte behöver förberedas utan det går fort att göra. Den med rosmarin ska stå och dra i några timmar, så där behövs det lite mer planering.
Volympuder går snabbt och effektivt, nackdelen är att man lätt kan överdosera och då blir (iallafall mitt hår) att se lite stripigt ut i topparna. Har man mörkt hår kan det även se mjälligt/mjöligt ut. Jag har haft tur med detta hittills iallafall.
Tupering behövs egentligen inte men om man vill ha synbar volym bör man tupera lite.
Annars är torrschampo bra om man vill ha volym, men då krävs det lite tuperingshjälp men med bra resultat.
Fördelen är alltså att det går snabbt och man får ett hållbart resultat, då produkterna gör håret lite strävare och därmed så är det lättare att tupera, samt att tuperingen håller bättre.
Nackdelen är att jag upplever att det torkar ut håret något, samt ovan nämnda nackdelar.
#18 Okej det lät ju faktiskt smidigt och bra!
#19 Ja jag har sånt pulver i håret nu och jag tycker inte det ser illa ut men det känns däremot rätt illa när man känner i håret. är inte direkt mjukt och trevligt.
Tack för fler tips :)
#20 hehe, nej. Det känns lite som att man gnuggat håret i sand, med rör man det inte så ser det iallafall bra ut :-)