Utan värme
Hej! 4 gånger i veckan tvättar jag mitt hår. Efter varje tvätt delar jag upp allt i 6 stycken, snurrar och sätter upp med hårnålar. På morgonen när jag vaknar och tar ut hårnålarna är det lockigt. Frågan är ifall det sliter på mitt hår, då det altså är blött/fuktigt ca 6-8 h fyra gånger i veckan. Jag använder aldrig några värme verktyg, så som hårfön eller plattång.
Även jag är intresserad av svaret :-)
allt sliter ju, frågan är hur mycket snarare.
Mitt är blött i 6h+ bara av att torka, alternativet för mig skulle vara att använda hårtork men det skulle antagligen slita mer så jag får helt enkelt ha blött hår länge, men då tvättar jag håret max 3 ggr/vecka oftast mer sällan.
du kan inte låta et lufttorka lite innan så att det inte är lika blött när du väl snurrar in det (det behöver ju sällan vara jätteblött för att ta form)
l'm back
Okej tack för svar :) Jo jag brukar gör det. Så alltså skulle det slita mer ifall jag använde lock/plattång 4 ggn i veckan?
Bättre än att du fönar håret, fönar själv aldrig håret, utan det får torka av sig självt. Värmeverktyg sliter väldigt på håret, så undvik det så mycket du kan.
Om ditt hår är poröst (som resultat av blekning/färgning, eller ditt hårs naturliga struktur) så kan det må sämre av att vara blött för länge och för ofta. Resultatet kan vara torrare/sprödare hår och mer trassel. Om du inte vet så kan du söka på "porosity test", "strand test" eller liknande för att ta reda på din hårtyp :)
#5 Tack! Sen jag började med att locka håret utan värme, har jag tyckt att det blivit torrare och tunnare. Använder mandelolja och kokosolja ca 1 gång i veckan.