Förstörd hårfärg :(!?
Hej :) Har fått en helt förstörd hårfärg.. Från början hade jag blont hår som jag sedan tonade mörkbrunt hemma. Var nöjd med färgen men efter ett halvår blev jag trött på den och ville ha ljusare (hade trott att toning skulle gå ur lite på ett halvår men tydligen inte). Så jag gick till en frisör som sa att hon kunde göra håret ljusbrunt. När jag var hos frisören var inte hela håret mörkbrunt utan hade ca 1 dm cendré utväxt också. Hon sa att utväxten inte var något problem och att hon skulle fixa så den också blev ljusbrun. Tyvärr blev det värre när jag kom därifrån. Min utväxt hade blivit ljusblond och mitt mörkbruna någon slags mellanbrunröd färg. För att fixa detta gick jag till en annan frisör som skulle ta bort utväxten så den matchade resten av håret. Resultatet blev inte bra den här gången heller… Det mesta av det blonda satt kvar.. Istället fick jag mörkare hår än innan i längderna (förrutom topparna som fortfaranda hade samma färg).
Nu har jag dessutom några cm cendré utväxt. Så just nu är mitt hår först cendré, sen ljusblont, sen mellanbrunt och längst ner typ rött/ljusbrunt/blont.
Jag vill så gärna kunna fixa detta så att hela håret får en jämn färg. Och gärna inte för mörk så att min cendré utväxt inte syns för mycket. Kan jag lägga i någon ljusbrun toning typ? Alltså jag vill inte gå till frisör igen för de blir ju bara värre när jag varit där. Och detta trots att åtminstånde den ena var "känd" för att vara en bra salong.
Du borde kunna gå tillbaka till frisören och få det ordnat kostnadsfritt tycker jag! Om de gjort färgen sämre borde de ju ordna sitt misstag.

Mvh Stephanie 

Redan första vändan till frisören skulle du ha gjort en reklamation! Läs gärna den här frågan och svaret, där står det vad du kan göra och du är missnöjd med frisörens jobb. http://www.sverigeskonsumenter.se/Ingen-blaser-mig/Fragor--Svar/Reklamationer/
Gå tillbaka till frisören, vägrar dem hjälpa dig skulle jag förelså:
1. Colour B4 (En mildare variant av avfärgning som kanske kan avlägsna dina mörka pigment)
2. Ljusbrun toning.
Att lägga en ljusbrun toning direkt på håret som det är nu kommer tyvärr inte göra det jämnare, då toningen troligen inte kommer ljusa upp de partier som är mörkare än resten.
Okej tack så mycket för svaren. Ska försöka ta mod till mig och gå tillbaka till frisören haha :)