Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1029 ggr
Ceranoh
0

Insättning av syntet dreads sökes

Jag söker någon i Linköping/närheten av linköping som kan sätta i syntet dreads. Någon i Norrbotten fungerar också då vi är där ibland.

KaiPon
0

När jag satte i mina hjälpte en kompis mig med det. Har du någon vän som kan fläta in dom kanske? 🙂 Finns många tutorial videos på hur man flätar in syntetdreads på Youtube.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Ceranoh
0

Har ingen vän som gjort det förut och vill att de ska sitta så bra som möjligt

KaiPon
2

Som sagt, mina satt ganska jäkla bra med tanke på att min kompis aldrig gjort det förut. Alltid värt att testa, speciellt om det är första gången man sätter i dreads, då man kanske inte vet om man vill ha i dom länge. För isättning av dreads kan kosta en del skulle jag tro, då känns det lite att lägga någon tusenlapp på det för att sedan ta ur dom en vecka senare.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Rebellkatten
0

Jag har alltid satt i mitt löshår själv, det är inte jättesvårt men det tar lite tid. 

Jag brukar börja med att bena upp håret i mittbena, sen börjar jag på ena sidan av huvudet och delar den sidan i benor som går från mitttbenan och ner mot kinden/halsen. I den benan delar jag upp håret i fyrkanter och sen är det bara fläta i. Sen när man börjar med andra sidan är det lätt att se var benan går och göra likadant på den sidan. På det sättet får man lika mycket hår på båda sidorna av huvudet. (tänk att det ska bli som ett rutnät på huvudet där löshåret sitter fast)

Brukar använda antingen gummisnoddar för hår eller sytrådsresår som går att köpa på de flesta matbutiker. Det underlättar om man har clips att sätta runt flätan med håret medans man pillar med snöret. 

Det är alltid lite pilligare i nacken men antingen gör man så gott man kan (för att vem bryr sig egentligen om det är helt rakt ^_^) eller om man har bra speglar så man ser. 

Lycka till!