Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 794 ggr
pinocchio96
0

Färga håret ljusare?

Hejsan!
Går det färga håret ljusare?
Jag har färgat mitt riktigt mörkt brun inte svart men ganska nära.
Skulle nu successivt vilja ljusa upp det till min mer naturliga bruna färg.
Går det att ta ljusare nyanser att färga med eller måste man avfärga det eller vänta på att det växer ut eller :)

Cederin
0

Du kan tyvärr inte färga håret ljusare, utan att avfärga/bleka kort sagt :)

Medarbetare på Naglar och Hår

pinocchio96
0

#1 fasen också.. misstänkte att det var så :)

Men hur fungerar det med avfärgning då?
Ingen risk att det blir konstigt färg? :)

Cederin
0

#2 Det kan eventuellt bli orange/gulaktigt när man avfärgar/bleker från mörkt, det är aldrig 100% riskfritt :) Jag tror däremot den milda avfärgningen "colour b4" skulle fungera bra på dig om du ska gå från mörkbrun till brun, den tar bort de mesta av de syntetiska pigmenten du tillsatt i håret så att den naturliga kommer fram :) Den är dessutom fri från ammoniak och blekmedel så det är ju alltid ett plus.

pinocchio96
0

#3 aaah kan tro det :) speciellt i  mitt fall då som har rött anlag :/

Men tusen tack för tispet :D ska kolla på den lite noggrannare!!
Tack, tack :)

Allt2
0

Jag har då en fråga, min riktiga hårfärg är "råttfärgat", alltså brunaktigt och jag brukar "färga" håret askblondt, och det blir ljusare. Betyder det att jag använder blekning fast att det står färg på förpackningarna?

Cederin
0

#5 Vanlig färg innehåller också en viss del perioxid har jag för mig, så det kan säkert blekas av den anledningen :) Det är alltid väldig skillnad också på att färga naturligt hår ljusare än hår som tidigare är preparerat med mörkare pigment. Så jag antar att det också beror på omständigheterna.

Allt2
0

#6 Okej då förstår jag! :) 
För jag ser alltid efter så att det inte står blekning, då det borde slita mer på håret.

93mli
1

#5 Det går att färga håret ljusare utan att bleka, ca 2-4 nyanser, och det på ofärgat hår. 🙂