Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4353 ggr
[Glitterregn]
0

Hårklämma i plast

Hej på er! Jag undrar om plastklämmor sliter mycket på håret? Jag är hemma mycket pga sjukdom så det är väldigt skönt att sätta upp håret när man ligger i soffan i flera timmar ibland😊

Cederin
0

Allt som är gjutet i plast kan orsaka skada, ja. Någon gång ibland är säkert ingen fara men använd hellre hårpinne att sätta upp med :)

Medarbetare på Naglar och Hår

askan
0

Jag använder mina plastklämmor jättemycket, men, jag har filat ner alla skarpa kanter. Alltså "sömmarna" som blir när de gjuts, det går bra att runda till dem med en nagelfil eller liknande.

Håller med om att pinnar nog är bättre, men de är svåra att använda om man inte har tillräckligt långt hår. För övrigt är ju fläta den bästa soffliggarfrisyren, obekvämt att ligga på både pinnar och klämmor ju! =)

[Glitterregn]
0

#1 Tyvärr så är mitt hår inte tillräckligt långt för pinnar än, men så fort det blir det ska jag införskaffa några! #2 Vad smart att fila ner med en nagelfil, det ska jag göra! Någon som vet om man kan få tag på hårklämmor i trä någonstans?

tlover
0

#3 hur långt/kort är det då, det finns ju vissa frisyrer med pinnar som ska funka för "kortare" hår

Om du sparar ut håret så ska du lära dig nautilus bun sen för den behöver man ingen klämma/hårsnodd/pinne/hårnål/etc för att sätta upp, men den behöver man endel längd för

l'm back

[Glitterregn]
0

#4 Alltså ja, endel räknar nog mitt hår som långt, det är precis ner till bh-bandet på ryggen. Jag har aldrig lyckats få till det med pinnar, det åker bra ur om man råkar stöta till det osv. En sådan har jag aldrig hört om, ska kolla upp det :)

tlover
0

#5 hon här har kortare hår än du och kan göra en modifierad nautilus bun med hårpinne, det finns nog en hel del till om du ska googla kan du googla med bokstäverna BSL (Brah strap level) eller APL (armpit level) det borde nog finnas endel

l'm back

askan
0

Det beror också lite på hur tjockt håret är - ju tjockare desto svårare att få till många bullar och sånt med pinnar om man inte har tillräcklig längd. Jag kan bara göra  en svinrygg (french twist) än så länge (längsta håret är snaart APL), dock går det bra att göra dubbla bullar och använda halva håret i varje =)

Hårgafflar verkar många tycka vara stadigare än pinnar, förresten. Det kanske kan vara något. Klämmor i trä hade ju varit skitbra, kanske går att hitta på Etsy och liknande? Jag tycker de i plast går sönder så lätt, undrar om trä skulle hålla bättre?