Slittålighet och hållbarhet?
Hej, jag har lite frågor angående hårförlängning med kreatinvax och microringar… Vax ligger mig nog närmast och är viktigast att få svar på men microringar uppskattas också!
- Hur slittåligt är det? Kan man dra i håret utan att det lossnar?
- Hur långtid tar det på ett ungefär att sätta i 100st?
- Hur länge sitter dem?
- Är det möjligt att sola solarium med dom?
- Hur går det till när man tvättar håret och ska borsta med extension-borsten?
- Hur mycket kommer detta slita på mitt eget hår?
Jag har haft detta förut men hade ingen som helst vetskap och det slutade med att jag fick klippa mig kort. Fick gigantiska tovor vid fästena och vaxet, men borstade då med en vanlig borste och ibland då jag hade blött hår.
Skulle microringar kunna vara ett alternativ för mig, hört att de lossnar lättare?
Jag har redan tittat på rapunzel men varför jag frågar er är för att jag vill ha information från personer som verkligen har haft detta och liknande, som inte vill sälja!
- Hur slittåligt är det? Kan man dra i håret utan att det lossnar?
Ja det kan man göra. Jag råkade hamna i "girl fight" när jag hade mina i och hon ryckte mig i håret men de lossnade inte. Jag tappade ungefär 5-6 stycken på varje 6 månadsperiod.
- Hur lång tid tar det på ett ungefär att sätta i 100st?
Tror det tog mellan 1 och 1/2 till 2 h.
- Hur länge sitter dem?
Man ska helst flytta upp dem var 4-6 månad, då börjar de ha växt ut några cm så de syns och sen så kan det slita mer om de sitter på ett och samma ställe för länge.
- Är det möjligt att sola solarium med dom?
Är lite osäker på det, men tror inte det ska vara ett problem. Ett solarium ska ju inte vara tillräckligt starkt för att smälta dom.
- Hur går det till när man tvättar håret och ska borsta med extension-borsten?
När du tvättar håret så gnuggar du inte i shampoot utan du typ drar det bakåt (som jag kommer ihåg) och du använder Balsam i topparna och helst en inpackning så det hålls fräscht. Sen så fönar man håret tills det blir torrt (jag slarvade med det) sen så börjar man borsta ute i topparna och arbetar sig uppåt och då ska man nog försöka hålla i förlängningarna lite, för de kan lossna om man drar för mycket dagligen.
- Hur mycket kommer detta slita på mitt eget hår?
Jag tyckte inte att det slet så mycket på mitt egna hår, men jag kan inte säga säkert för jag höll på och blonderade mig mycket vid den tidpunkten och då slits det ju, så vet inte hur mycket av det som gjordes av vaxet. Men jag behövde iallafall inte klippa mig kort efteråt.
Microringar
Min kompis hade mikroringar och hon tappade dom verkligen hela tiden. Men hon måste ändå varit nöjd med dom, för hon har dom än i dag.
#2 Tack för ett jätte bra svar! :)