Okej balsam?
Hej! đ
Jag Àr ganska novis pÄ detta med Balsammetoden och har bara vÄgat testat Balsam andra rekommenderat.
Jag har köpt ett nytt Balsam som jag tyckte sĂ„g okej utâŠmen Ă€r inte helt sĂ€ker. PĂ„ lockig.se hittade jag en godkĂ€nd balsamlista dĂ€r andra Balsam frĂ„n samma mĂ€rke fanns med men inte detta: Faith in nature, Seaweed.
Jag tycker att det ser ut att vara okej men Àr som sagt inte 100% sÀker.
Vad sÀger ni om dessa ingridienser, Àr det ett godkÀnt Balsam som tvÀttbalsam?
InnehÄll
Seaweed: Aqua (vatten),
cetyl stearylalkohol*,
Brassica oleifera*,
ascophyllum nodosum**(tÄng),
Citrus aurantifolia*(kalk),
melaleuca alternifolia*,
Citrus limonum*(citron),
cetrimonium klorid*,
limonen°,
Linalool°,
Citral°.
"VÀrlden Àr som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot vÀrlden sÄ ler vÀrlden mot dig!"
Det Àr okej, skulle jag sÀga. Hittar inget tokigt i det.
Vad bra! dĂ„ fĂ„r jag helt enkelt testa och se om det fungerar att tvĂ€tta med đ
"VÀrlden Àr som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot vÀrlden sÄ ler vÀrlden mot dig!"
Jag har sjĂ€lv deras jojoba-balsam som vĂ„rdande, tycker det Ă€r vĂ€ldigt milt och bra! đ
Fint! Kan tĂ€nka mig att den Ă€r vĂ€ldigt bra som vĂ„rdande i med jojoban. đ Den Ă€r jag sugen pĂ„ att prova nĂ„n gĂ„ng. Jag gillar Faith in Nature, vĂ€ldigt mycket. đ
Ja, jag tar en rejÀl klick och har i i fem minuter, det Àr himmelriket för mitt hÄr! AnvÀnder Neutral som tvÀttbalsam, Àr ju lite billigare, och inte sÄ vÄrdande.
MÄste sÀga att priset Àr vÀrt det, med Faith in Nature. Upplever att det Àr sÄ pass bra och dessutom luktar trevligt, att jag gÀrna betalar lite mer. Jag Àr annars sugen pÄ att testa den med rooibos i, men det fÄr kanske bli framöver.
Ja, jag tror att det dĂ€r Ă€r viktigt att lĂ„ta det vĂ„rdande sitta i en stund..sĂ„ hĂ„ret fĂ„r lite tid att dra Ă„t sig gottigheterna :) Oftast har jag inte tid att vĂ€ntaâŠeller snarare tĂ„lamod đ. men ska bli bĂ€ttre pĂ„ det.
Jag brukar börja tvĂ€tta hĂ„ret först, dĂ„ kan jag tvĂ„la in mig osv medan balsamet verkar. Ska jag t ex raka benen eller sĂ„, sĂ„ fĂ„r balsamet sitta i dĂ„. SĂ„ blir inte vĂ€ntan sĂ„ "jobbig" đ
Smart! đ. SĂ„ ska jag göra nĂ€sta gĂ„ng!
annars kan du söka pÄ ''grön frisör'' dÀr kan du hitta en lista med tillÄtna shampoon, Balsam och styling produkter som ska vara bra för bÄde dig och natur :) dÄ fÄr du inte bara grejer proppade med silikon som gör hÄret dassigt efter lÄngtids anvÀndning :)