Frisyr med attityd
Nu är jag trött på mitt hår… Tråkig "frisyr" med sned lugg och bröstlångt hår som inte är uppklippt. Folk har alltid tagit mig som 3år yngre än vad jag är, jag kan fortfarande gå in som 16-17åring trots att jag blir 21(!) år nu i höst. Jag har med andra ord ett väldigt ungt utseende och håret gör det inte bättre, däremot har jag väldigt tydliga drag och har ändå ett självsäkert uttryck i ansiktet.
Nu vill jag ha en frisyr som faktiskt passar mitt ansikte och som även passar min personlighet, jag har attityd och är väldigt självsäker. Min frisyr gör mig inte rättvis men jag har noll idéer på hur sjutton jag vill klippa till det. Är mörkblond med naturliga ljusare slingor.
Jag vill gärna ha sned klippt lugg, inget krav dock. Sedan vill jag gärna ha längd på håret men är beredd att klippa av max 10cm så det blir ungefär axellångt.
Mitt hår ser ut att vara tjockt men är egentligen tunt, hade otroligt mycket tjockare hår fram till att jag var 13år. Varför det blev tunt vet jag inte! Men, jag vill att det ska fortsätta se tjockt ut. Frisyren får alltså inte "framhäva" det tunna utan ska fortsätta se fylligt ut.
Hur kan jag klippa?
Lägg gärna upp/länka bilder på hur ni menar, all hjälp uppskattas!
Tror du får svar på ditt inlägg snabbare om du lägger upp en bild på dig själv så man kan avgöra vad som skulle passa 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Håller med #1 :)
Gör der våffelvågigt, jag tycker man ser tuffare ut då.
-
Hur är ditt hår i strukturen, spikrakt, rakt, vågigt, lockigt? =) Vore bra att veta, och såklart också hur mycket styling/färgning du är beredd att ägna dig åt =)
Om jag inte hade som mål att spara ut håret skulle jag klippa en a-linjeformad page som karaktären Angela Chase i serien My So-Called life. Haha, det kanske bara för att hon passar så bra i det som jag tycker det är snyggt, och dessutom färgar hon det rött i första avsnittet för att visa vem hon är nu typ (lite tonårs-vem-är-jag?-serie).
http://www.mscl.com/characters/angela_chase.html Här är en bild!
#1 & 2 Dessvärre är jag inte riktigt bekväm med att lägga ut bild, annars hade jag gjort det i #0. Glömde ta med det. =/
#3 Jag har rakt hår, det kan finnas någon enstaka "våg" i håret men annars är det rakt men inte spikrakt. Får jätte lätt korkskruvar i det om det blir lite fuktigt, speciellt i luggen då det syns extremt. Annars bara i topparna.
Jag stylar inte håret någonting men än att platta luggen och lägga den "rätt", då jag anser att min frisyr är väldigt trist och "oformbar" så använder jag heller inget utan har mer naturlig volym i det.
#3 Hm, gillade inte riktigt hennes klippning, på henne passade det bra men jag har svårt att tänka mig att jag skulle ha så.
Jag passar nämligen inte alls bra i att ha lång lugg på det där viset så den blir en del av håret eller hur man ska säga, måste ha antingen lugg eller sned lugg. =)
Hur är det med page för övrigt? Jag tycker nicholes gamla frilla är fin eftersom du ville hankvar din snelugg, har haft den här frisyren i flera år och den är lättstylad och jag klippte upp mitt hår och ruffstade till håret så det blev en liten bed head frisyr så det såg fyllligare ut, jättefint :)
#6 Hm, ja det där skulle nog kunna vara något. Kanske lite mer uppklippt eller blir det skumt då?
Ni får ursäkta mig med vad är page? =/
OBS! Är dessutom lite likadan ansiktsdrag vi har (hon på bilden i #6), tydliga linjer osv. Så ni kan utgå efter den bilden.