Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 605 ggr
Ellenfyrkant
0

Bespara håret färg&klipp, hur?

Är naturligt blond och färgar rött. Håret blir fort tråkigt i topparna efter klippning. Färgar ca var 6:e vecka, allt hår. Inland skippar jag topparna helt men annars lägger jag färg där sist åtminstone. Jag använder färgbomb för att inte behöva färga för nyansens skull. Gör inpackning då och då. Använder bara produkter avsett för färgat hår. Vill lyckas spara ut långt hår! Vad är de bästa knepen för att lyckas med både långt och rött!?

Mvh Ellenfyrkant

[Teddies matte]
1

Vill du spara ut håret och få det mer välmående och att det växer fortare får du nog lov att sluta med skadliga produkter, någon no-poo-metod vore bra; http://nopoo.se/

Sluta med värmestyling/fönande och så kanske du kunde testa färga med Henna istället för vanliga Färger som sliter på håret.

Indriz
3

Om du verkligen vill ha långt och friskt hår så vore det bästa att sluta färga helt, men jag gissar på att du vill behålla det röda :)
Här kommer i alla fall ett par tips på hur du får starkare och friskare hår. Kom även ihåg att alla kan inte få långt hår, det är genetiskt.

1. Sluta färga topparna! Det sliter oerhört mycket och beroende på hur långt hår du har så är topparna ett par år gamla. Slit inte mer än vad du behöver! Kan du färga mindre ofta än var 6:e vecka också så vore det bra.
2. Sluta använda dig av värme. Ingen fön, ingen plattång, ingenting. Det spar också något otroligt på håret för när håret är varmt så är det jättekänsligt. Måste du t.ex. föna så låt håret torka 80% och föna sedan det sista.
3. Var varsamm med blött hår. Gnid inte en handduk fram och tillbaka över håret utan krama bara varsamt. Håret är väldigt känslig när det är vått så undvik även att borsta eller kamma. Måste du göra det så använd en gles kam.
4. Använd inte stylingprodukter om du inte måste. Ännu en orsak till slitage.
5. Använda arganolja. Vare sig det är vått eller torrt spelar ingen roll. Den ger ett skydd för håret om du använder det kontinuerligt.
6. Skydda ditt hår från väder och vind!

Finns många fler tips, men det är en början i alla fall. Hoppas det hjälper och kom ihåg att ha tålamod. Det tar lite tid. Lycka till!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.