Återanvända nailhair
Hejsan, har försökt leta på google och på den här sidan men hittar ingen bra beskrivning på hur man återanvänder nailhair?
Jag har löshår ifrån rapunzel som jag tog ut för några månader sedan och nu skulle jag vilja sätta i det igen, metoden jag använde för att ta ut de stackars slingorna är verkligen inte att rekommendera (var för fattig för att köpa remover så jag tog en gammal plattång och värmde bort slingorna) så det finns inte så mycket vax kvar på slingorna nu.
Jag har köpt nya vaxfästen och allt är väl i princip klart för isättning, problemet är bara att jag inte har en aning om hur jag ska göra för att få fast de nya fästena på de gamla slingorna? Ska man värma fast fästena först så att slingorna blir precis som när man fick dem innan man sätter i dem? Eller ska man klippa bort det gamla vaxfästet och på något sätt pilla dit löshåret och det nya fästet samtidigt som man fäster slingan runt det egna håret? :o Hur jag än letar så kan jag inte hitta en vettig instruktion på hur man ska göra, finns det någon här inne som kanske kan hjälpa mig? Skulle vara jätte tacksam :) Helst skulle jag vilja ha en steg för steg guide om någon snäll själ har lust att slänga ihop en snabb sådan :D inget krav på bilder eller så, bara en beskrivning på hur man gör behövs!
Jag återanvända en gång och då fäste jag de nya på de gamla vaxet.
Jag värmde upp de nya vaxet lite lätt och sen snurrade runt de och plattade till de på de gamla fästet
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum