Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1168 ggr
Felicia244
0

Hår i Thailand

Hej! Jag åker till Thailand i slutet av februari. Skall vara där i nästan 2 veckor. Men det blir ju saltvatten, massa sol och klorvatten. Vad ska jag göra för att hålla håret fint och slita minimalt på håret? Jag använder inte Sulfater eller Silikoner så inget sådant. Är det någon som vet var man kan köpa balsamspray och inpackning som det ej är silikoner/sulfater i? :) Skall göra en keratinbehandling efter Thailand också. Borde jag vänta ca 1 vecka eller hur länge borde jag vänta innan jag går till frisören och gör behandlingen? :)

Ylwiz
0

Saltvatten är väll bra för håret? Eller har jag fel? :)

Ellenfyrkant
0

#1 Salt bleker och sliter :)

Mvh Ellenfyrkant

Ylwiz
0

Haha jaha.. Aa där ser man :D

TatsuOni
2

Det jag kan komma på nu är att använda mycket balsam/håripackning och låta sitt i länge när du duschar.

Använda någon Olja, t ex kokosolja för att skydda håret och återfukta det. Gärna dränka in det i Olja någon timma innan dusch och ha i några droppar efter och när det börjar kännas torrt. Det borde finnas någon billig, duglig Olja att köpa i Thailand…

Gärna använda någonting på huvudet som skydd mot solen. T ex en hatt.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cederin
1

Kokosolja finns säkert att tillgå i thailand! Använd som leave-in eller inpackning. Sedan kan du göra din egen balsamspray, för att spara extra utrymme i väskan kan du ju göra grunden hemma och sen bara fylla på med vatten i en sprayflaska när du är framme :) Basen kan bestå av Balsam, olika oljor, aloe vera gel eller något mer du brukar ha som vårdande.

Medarbetare på Naglar och Hår