Bleka håret
Hej, jag är naturligt blont egentligen men i ungefär ett år så har jag färgat mitt hår mörkbrunt och nu vill jag gärna få tillbaka mitt blonda hår men jag orkar inte vänta ut det och jag har inte råd med att göra en avblekning på en frisörsalong. Jag har färgat det ungefär 5 ggr så det tar lite tid om jag skulle vänta ut det om ni förstår.
Har ni något förslag på hur jag ska göra så skriv det, är tacksam för alla svar
//Sara 
Ps. Bild på mig så ni vet ungefär hur det ser ut 🙂
hej!
Jag kan stark rekomendera moods ultrablond nr 105, om man har mörk hår som du har ska du låta de sitta i i ungefär en timma och sen är de blont! och innan du gör detta skulle jag också rekomendera att ha ett silvershampoo hemma som tar bort dom gula nyanserna om du nu blir några. :)
M_A_R_I_A 🌺
Tänk bara på att en blekning från mörkt till ljust, speciellt att man går hela vägen på samma dag kommer slita väldigt mycket på håret! Den naturliga hårfärgen under spelar ingen roll. Jag går från svart till mörkblond (min naturliga) och det har hittils tagit runt 3-4 månader. Bleka en gång - vänta ett par månader - slingbleka hos frisör + asktoning - vänta ett par månader… Långsamt, men tusen gånger bättre resultat och hårkvaliteten i behåll!
Jag blekte håret idag o det vart orange och gult men de vart ändå ljust, (hade rött hår innan) Sen la jag i en jättebra askfärgad hårfärg som hette mörkblond av loreal, den gjorde verklig toppen, vart ljust askblont och är väldigt nöjd!
M_A_R_I_A 🌺
#1 #3
Tack, men jag är rädd att det kommer bli gult och jag vill helst inte lägga i någon ny hårfärg..
Jag har inte tänkt på att gå¨hela vägen på samma dag men jag vill inte heller vänta i flera månader, jag har väntat i typ 5-6 månader och min vanliga hårfärg har inte ens växt ut ½ decimeter :/
Men jag ska antagligen bleka några slingor för att skynda på det och se hur det blir sen om det blir bra så ska jag fortsätta så. :)