extrem färger :D
Ja nu är det såhär… jag vill ha extrem, skrik, neom Färger i håret :) Men problemet… jag vill inte bleka/blondera det om det går att undvika :/ Min riktiga hårfärg har jag inte haft på ca 1,5-2år. Och den är mörkmörkmär brun så att den nästan ser svart ut. Tips, någon? :)
För att håret ska bli neon måste det vara nästan vitt från början. Vilken färg har du nu?
Om du inte vill bleka så är extensions eller peruk enda alternativet.
Okej, men finns det någon blekning som inte tar mycket på håret/sliter på det?
Nej tyvärr. En blekning sliter alltid på håret. Sen kan man ta det väldigt lugnt med blekningen och bleka kanske varannan månad så skadar det inte lika mycket.
#5 okej :$ okej men kan man typ bleka *bam* och sen *pang på* med extremfärgen?
#6 Kan kan du väl, men du får räkna med att håret kan vara som tuggummi ett tag. Sen beror det ju på färgen nu och hur bra blekningen tar. Du kan behöva bleka 3-4 gånger om inte mer. Kom ihåg att håret måste vara nästintill vitt för att du ska få neonfärger.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#7 tuggummi? Men jag brukar annars ha som regel minst 8 veckor innan jag sätter i ny färg. Just nu är håret svart med inslag av rött, men min riktiga färg är något mellan svart & mörkbrunt
#8 Om man bleker sönder håret får det nästan samma konsistens som tuggummi när det är vått, och går av jättelätt. När det är torrt är det riktigt sprött och går lätt av i små bitar när man hanterar det.
#9 okej då fattar jag :D
Extremfärger finns bara i toningar i Sverige pga att de inte får säljas permanenta extremfärger här tyvärr. Och semitoningar fastnar nästan inte alls på obehandlat hår, så man måste nästan alltid bleka först om man vill ha en alternativ färg.
Mitt hår var ganska orange-aktigt när jag tonade det rosa och jag tyckte jag fick en ganska "neonig" färg ändå. Så näe de behöver inte vara "vitt". Däremot om man vill ha en pastellig färg kan de vara bra med vitt hår som grund.
Här har du en bild på hur mitt såg ut, använde mig av Directions flamingo pink som jag blandade ut med Balsam för att få färgen lite ljusare
http://distilleryimage2.s3.amazonaws.com/905d04e85af911e3bb610e61fa614c2b_7.jpg
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#11 men blä vad tråkigt.. Okej, men hur länge höll färgen i sig? Ååh vad fint det blev!! ♥♥
#13 vart köpte du?
#13 Shock-store har jag för mig. Och någon liten lokal butik.
#12 Ja alltså jag tvättar bara håret en gång i veckan så det höll ganska bra, men efter typ två veckor kan man behöva bättra på färgen 🙂
#13 Om du hittar någon sån färg i rosa så får du jättejättegärna länka för jag har letat som en idiot 😕
#15 okej tack! :D
#16 okej :)
Det är ganska mycket jobb med att hålla extremtoningar vid liv.
Dels är det ett konstant blekande av utväxen och dels håller färgen dåligt och blir gärna ojämn efter några tvättar.
≧◔◡◔≦
#18 Och varje gång man bleker utväxten måste man vara löjligt noga så man inte bleker det neonfärgade håret, annars blir färgen ännu mer ojämn när man ska färga om det. Jag funderar på att bleka och färga i en extremfärg. Men jag har löjligt kort hår och kommer kapa av ännu mer om några månader så för mig är det inget stort jobb. Har man långt hår går det åt massor med blekning och färg och att göra om det är som sagt komplicerat.
När jag hade långt hår orkade jag färga illrosa en gång, sen efter typ 4-5 veckor när jag dels fått utväxt och det dels blekts så pass att det bara var asfult gav jag upp och färgade mörkbrunt istället.
http://www.bluefox.nu/harfarg-c-195-1.aspx #16 hittade en bra sida :)
#20 De där är just vad jag pratade om, tyvärr semitoningar 😕
Jag använde mig av Directions själv när ja färgade mitt hår rosa, skulle vilja ha en permanent hårfärg men det verkar ganska svårt att få tag på.
Om du ska använda dig av stargazer eller Directions så måste du tyvärr bleka innan annars kommer färgen knappt fästa 😕
om du vill ha ett tips på att få färgen att sitta längre när du väl färgat är att du blandar i lite av färgen i ditt vanliga Balsam och har i ca 5 minuter varje gång du duchar. Den försvinner ju fortfarande efter ett tag, men man kan dra ut lite på tiden.
jag blekte från väldigt svart till blont på en månad.. Håret blev vääldigt slitet men efter ett halvår var det bra igen, man kanske måste klippa lite och låta det växa ut och så. Jag slutade använda shampoo och då blev det också lite bättre :)
det finns jääättemycket på youtube att titta på annars :)
#22 tack för tipset! :)
Ebay finns väll permanenta Färger esp från kina etc. Det står permanent men aldrig testat. Själv kör jag semipermanent och gjort i herrens år. Sen jag var 14 har jag haft som du kallar "extrem" Färger i håret. Men tack vare blekningen har de fått jädra massa stryk med. på denna bild var mitt hår inte "vitt" när jag färgade det förra veckan. Men ja det krävdes ju blekning men var mer gult tyvärr!
Jag kör extremtoningar på mitt hår utan att bleka det. Dock sätter jag enbart i underhåret och har blont överhår. Jag kör typ lila, blå eller andra Färger och varierar mig. Men de tvättas ju ur jättesnabbt om det inte bleks. Den intensiva färgen försvinner efter ca 2 tvättar sedan är det mest bara tonat. Men det duger för min del iaf :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Ett annat märke att titta på kan vara Manic Panic. Det sitter väl lite bättre det med, har jag fått för mig.
#24 okej! #25 aha :) #26 tackar för tipset! Ska kollas upp! :)
#26 Manic Panic är det bästa märket man kan få tag på i Sverige enligt mig. Har testat Directions och Stargazer också, men ingen av de satt speciellt bra i mitt hår.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/