Hårförlängning
Hello!
Nu är det så att jag har blekslingat mitt hår 2ggr hos frisör de senaste månaderna och pga det har jag då behövt klippa av en del av mitt hår, och en del har ramlat av. Och då tyckte jag det var för kort redan innan :) (Visste ju såklart att jag skulle få klippa av mycket iom blekningarna, hårförlängning var min lösning)
Nu är det iaf såhär att jag inte alls trivs i det korta hår jag har just nu, och då jag fyller år snart så funderar jag på någon sorts hårförlängning.
Tänkte att ni skulle kunna få skriva lite tips, personliga erfarenheter osv?
Vet nämligen ej vad som är bäst, tänkte keratinslingor? Men det kanske finns andra liknande metoder? Har hört att keratin kan klia? Sen har jag ganska så tunt hår, och vill gärna inte att förlängningen ska synas igenom håret.
Någon med mycket erfarenhet som gör hårförlängningar hemma i stockholm?
Många som har tung hår kan inte ens bära extansions då de syns för mycket och det tycker jag din frisör ska kolla. Jag har själv extansion utbuldning. Bästa är ju Keratinwax tycker jag, men många säger att håret blir rätt tunt efter.
Mikroringar ramlar bara av och lätt ramlar av vid borstning och lim verkar också bra men de verkar inte som många som gör de då wax går fortare att göra! :)
En extansion kostar även runt 4-5 tusen kronor och de rekomenderas att bara ha i 3 månsader annars kan håret bli för trassligt så jag personligen tycker Clips skulle vart bättre till ditt hår eftersom det är tunt. Extansion kan göra ditt hår ännu tunnare tyvärr.

det går även att göra extensions på tunt hår, så länge man vet vad man gör. keratinvax är den metod att föredra då man kan anpassa det mycket efter kundens egna hår.
du kan läsa lite om vad jag kan på min hemsida
#1 Clips, lätt! Så sjuukt skönt att kunna ta ur och i det när man vill. Jag ville ha keratin för jag ville ha något som var "permanent". Hade det dock bara i några veckor för jag stod inte ut!
Det gjorde ont, Det blev tovor mellan keratinet och hårbottnen efter ett tag, fastän jag skötte det jättebra och alltid sov med fläta osv. Jag fick sluta helt med Balsammetoden för man fick inte få Balsam på fästerna för då sprack dem 😕.
Nu säger jag inte att keratin är skit, vet många som har det som är jättenöjda. Men det passade inte på mitt hår tyvärr.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#4 Det är ett j*kla jobb med extansion bara :/
Jag har haft keratin wax extensions och jag tyckte det var jättebra. Såklart man måste tänka på om de syns ibland men man kunde ofta lägga lite hår över så försvann dom. Det tog inte alls lika mycket tid som clips att göra i ordning på morgonen, jag behövde oftast inte ens göra något med håret förutom att borsta det för extensions gick så bra ihop med mitt hår.
Jag hade dom ett år och tog sedan ut dom och mitt hår var inte förstört eller något. Det dom säger med tovor också går att fixa bara man märker när de börjar komma och reder ut dom så snabbt som möjligt. Jag tyckte inte heller att de kliade.
#5 Ja tyvärr! Är dock sjukt nöjd med alla hårförlängningar som jag haft i clips 😃
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
jag har haft både, clips, keratin & stickhair som man sätter fast med små metall ringar.
clips är väldigt bra för man kan bestämma när man vill ha det & inte. Går man i skolan/jobb är det extremt stressande att sätta i det, eftersom det oftast tar upp till 15min.. Man kan sova i det också, men det ser (alltid) bäst ut när det är ny insatt. Jag tycker också det blir mycket varmare med det isatt & jobbigt eftersom det är väldigt krångligt om man skulle vilja sätta upp det i en snabb knut..
Stickhair har varit fruktansvärt dåligt tycker jag… Det slet verkligen av håret & spände nått fruktansvärt nästan under hela tiden jag hade i det.. Men om det skulle vara så att det skulle trilla av, kan man antligen gå till frisören så hon/han får sätta fast det igen eller om man själv gör det. Super enkelt att få av dessutom. Fick dessutom några blåsor & känsliga hårsäckar eftersom det drog så mycket..
Keratin håret har enligt mig har varit bäst, det spände bara under dem tre första dagarna sen kändes det knappt att jag ens hade det i. Super bra. Ända nackdelen med det var att limmet syntes ganska mycket när det var uppsatt.. Va dessutom super enkelt att få av. Min kompis gjorde det på mig med en vanlig tång. Hade haft i det i ca. 3 månader & limet knäcktes snabbt å man kunde få av det jätte enkelt.
tänk på också att köpa en borste om du ska ha keratin/stickhair som är speciellt till extensions & att det kostar mellan 3-5000:- att göra det hos frisör.
Lycka till !
#6 Hur i hela världen kunde du ha exnatsion i ett helt år? De rekomenderas inte. Där utsätter man verkligen sitt hår!
#8 Stickhair.. Du menar väl Mikroringar då :)
#10 , ja precis, men går att säga både och ju :P
Om admin kan ta bort de överflödiga inläggen hade det vart snällt.
#9 Näha så man ska bara ha dom 3 månader och sen vara kort hårig igen för 3000 kr… Man kan ha i dom 4 - månader sen byter man ut dom och flyttar upp. Så på det året så var jag utan dom i kanske en timme då vi bytte ut dom. Jag vet inte om du missförstod mig men det var så jag menade. Dessutom sa jag att mitt hår inte blev skadat, det var exakt som det var när jag satte i dom. De gjorde till och med så att mitt hår kändes fylligare efteråt.
#19 3 månader rekomenderas då håret växt så långt att de KAN bli trassel. Skrev aldrig att man skulle ta ut de helt å låta håret vila SJÄLVKLART kan man flytta upp dom. men utan de så är de max 3 månader som man brukar rekomendera kunderna! :)
#19 Jag kunde tyvärr inte läsa någon stans åvan att hon lyttat upp/bytt var 3/4:e månad. Hon skrev bara att hon haft extansion i ett helt år och JA det kan missförstås ^^ Men nu har du miss svar åvan!

Har du dina extensions mer än 3 månaderna så riskerar du att förstöra ditt egna hår totalt.
Stickhair används till microringar och smältringar.
clips kan slita på ditt egna hår otroligt mycket om du använder det regelbundet.
keratinvaxfästena syns knappt om man vet hur man ska göra när man sätter i slingorna!
Jag har inte läst exakt alla inlägg här men jag rekommenderar inte clips om du har tunt hår! De syns! Jag har själv länge jagat den optimala metoden för att få längre och/eller tjockare hår. Mina erfarenheter:
- Dreads-extensions: Det bästa! Kostade 2 000 kr inkl isättning för syntetiskt hår men var sjukt värt det! Sätts om efter 2~3 månader (har jag för mig) och kostar typ 500 kr att sätta om. Tog dock 12h att sätta i och sätta om, var sjukt drygt. Men bästa jag haft! Men det gäller att hitta någon som kan sätta i dem på ett snyggt sätt. Jag vill t.ex. inte att man ska se iflätningen som många har det idag. Och det går i princip inte att hitta någon som sätter i så det inte syns med flätningen.
- Clips: Syns igenom! Håret måste verkligen sprayas sjukt hårt för att man inte ska se och ändå syns fästena igenom. Tynger håret och drar loss hår. Gör ont, kliar. Dessutom ska man nog köpa skandinaviskt hår. Jag köpte indiskt hår som är spikrakt och helt annan kvalitet än mitt flygiga, vågiga skandinaviska hår. Så varje gång jag ska ha dem i måste jag platta och spraya mitt hår och ändå håller det bara ett par timmar ute sedan lockar det sig själv när jag blir varm. Funkar nog skitbra om man redan har tjockt hår men vill ha längre t.ex. och man har spikrakt hår av sig själv, eller lägger 2 000 kr extra på skandinaviskt hår.
- Microringar: Syns ännu mer! Kliar och gör ont. Usch!
- Keratinslingor: Inte vågat testa. De jag känner som haft det skulle aldrig sätta skiten i sitt hår. Vaxet torkar inte riktigt helt, klibbar sig och sabbar håret. Kräver också väldigt mycket, du ska ha speciell örngott att sova på, du får inte tvätta håret hur som helst eller borsta hur som helst. Orka!!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!