Syntetdreads Stockholm
putt
En dum fråga, är det meningen man ska se fästningen vid hårbottnen? Jag hade syntetdreads för några år sedan och hon som satte i på mig gjorde så man inte alls såg isättningen, hon sa hon gått någon speciell skola i London och lärt sig isättningsmetoden. Vet dock inte hur hon gjorde. Jag har försökt hitta folk som kan sätta i men det verkar inte som att det finns längre :/ Eller är det en modegrej att man ska se fästena? Jag vill ju absolut inte man ska se så uppenbart att det är extensions men det är kanske bara jag :) Obs inget illa menat.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
De här är utväxta, var typ två månader sen jag blev flätad sist. Om det var det du menade?
#2 Jo, det ska finnas en speciell metod så att man liksom täcker fästena, minns inte vad metoden heter dock.
Sätter en liten tass här, är nyfiken på den där metoden!
Ah, hittade en video med wrapped SE dreads! :)
http://www.youtube.com/watch?v=72SJA4ZtmsE&list=PLvKOrkh66Zhfkmy5f9fYaOCEsoRtxqgah
Oj fast jag skulle verkligen inte vilja att man ångade sådär nära mitt ansikte -.- Vanlig iflätning tar även max någon minut, den här varianten verkade ju snitta på en 6-7 minuter per SE. Totalt skulle det ta helt galet med tid, och troligen också kosta därefter.
Nej jag menar att man ser fästena/inflätningen, inte utväxten.
Hon som gjorde mina körde nån ånga och det tog 12h att sätta i mitt hår. Kostade 2 000 kr inkl löshåret och totalt värt det. Jag skulle testa för ett par mån sen att sätta i på nytt hos en annan tjej men man såg fästena så tydligt så jag reagerade och bad henne ta ut de hon satt i (typ 2 rader). Hon tog betalt per timme och hade bara hunnit 2 rader på 1 timma och jag fick betala 500 kr för arbetet hittills.
#6> Ah cool metod! Vet inte om det var den jag hade dock, såg ju inte isättningen. Double hade jag på alla iaf. Jag hade i tråd i min också, alltså något sytråd, så när jag skulle ta av dreadsen sen själv (när jag fick nog),var det bara att klippa på ett ställe på tråden då lossnade hela dreaden. Sjukt smidigt.
Tror metoden hette Hair Police och verkar sjukt hemligt om man inte gått utbildningen.