Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3511 ggr
ElinaS
0

Passar jag i rött hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag går i tankar på att bli rödhårig. Är just nu naturligt blond, blir mörkare och mörkare och topparna är typ ljusblond och det längst upp är mellanblont. Har ganska mörka ögon bryn också. Kall ljus hudton och hår ner till midjan ungefär. Lägger in några dåliga Cam-bilder.

ElinaS
0

ElinaS
0

Denna röda nyans är den eventuellt tänkta

Charlott_
0

Jag skulle passa på de! :/ Tycker de e lite väl skrikig färg!

emeliiiiieee
0

NEJ. inte sådär skrikigt rött men möjligtvis ljusbrunt åt det rödare hållet skulle jag tycka. Men vill du ha skrikigt, kör bara.

Charlott_
0

#4 Håller med dig, rödbrun skulle vart bättre. Men ärligt så tycker jag inte TS ska ha mörkare. Finns tyvärr människor som inte kan ha mörkare hår :/

Charlott_
0

Men som sagt, det är det ditt beslut ElinaS, men det är min åsikt! 😛
Tycker du var jätte fin i blond, passar ditt ansikte! :)

emeliiiiieee
0

#6 Håller helt med att TS passar suuuuuuuuperbra i blont hår, men vill hon färga så tror jag att ljusbrunt med röda inslag passar allra bäst :)

Charlott_
0

#7 Det kan jag hålla med om att ljusbrunt med lite rött i skulle passa. Inte för mörkt bara! :)

elinkw
1

Jaa! kör på rött!!
Jag fick höra heeela tiden att jag inte skulle passa alls i rött men sen när jag väl färgade det så tyckte alla att det var jättefint😃

Förresten, grymt snygga bryn du hade!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

askan
0

Jag tror nog att det skulle funka rent färgmässigt! Om du använder smink så är det lättare att få t ex ögonbryn att matcha så att de inte försvinner. Men en rätt viktig sak att tänka på är att du kommer få ljus utväxt snabbt och att en så stark färg riskerar att se urtvättad ur ganska fort. Tänk efter om du tycker att det är värt det och om du har råd med det! Har man börjat färga mörkare är det också väldigt svårt att gå tillbaka om man vill ha tillbaka sitt blonda.

Jag tröttnade på att min kopparröda såg bra ut i tre veckor och sen såg halvkass ut med blond utväxt i tre veckor innan jag färgade igen för jag ville inte färga så väldigt ofta. Det finns iofs färgbomber och liknande som man kan använda för att toucha upp färgen.

Jag kanske låter neggo! Men du skulle ju också kunna köra nån slinga i knallrött om du är osäker på hur du ska göra, det hade varit coolt tror jag. :)

ElinaS
0

Vilken typ av nyans av rött ungefär då? Kan ni länka till någon bild? OM det blir aktuellt med rött hår så kommer jag att tona först för att se hur det ser ut så jag inte färgar och det blir helt åt… Jag tycker också att jag passar i min naturliga färg men jag har haft den hela mitt liv så nu börjar den kännas lite tråkig. Att den bara blir mörkare och mörkare är heller inte så roligt och jag vill inte hålla på att bleka och förstöra det heller :/ Det mörka däruppe ser grått och råttfärgat ut i och med mitt otroligt ljusa i längderna. En har till och med frågat om jag gjort en ljusare ombree dip dye i längderna.

ececilia
1

Tänkte bara tilllägga att röd hårfärg och toning är svårt att färga över. Har själv varit rödhårig och då inte lika skrikigt röd som på bilden utan mer mörk röd, färgade sen över det med en mörkbrun färg hos frisör men det röda lyser fortfarande igenom och då har jag färgat och tonat håret brunt ett x-antal gånger.

// Evelina

[majatengdelius]
0

Vill börja med att säga att du passar väldigt bra i blondt hår. Men jag vet hur det känns att vara less på sin frisyr/hårfärg. Det är kul att förändra det lite ibland :)

Jag har faktiskt lyckats få till mitt hår i samma nyans som bilden på Rihanna visar. Jag tyckte om det, men när jag ser bilder så här nu i efterhand så ser jag EXTREMT blek ut…

Har ungefär samma hudfärg som du.

På sommaren är det skitsnyggt, när man är lite brunbränd. Men tyvärr så får ju inte vi svenskar så överdrivet mycket sol på vintern :/

ElinaS
3

#13 Får börja köra på brun utan sol ;) Då kanske det ser lite bättre ut :)

Leon1973
0

Funderat på att färga det inre mörkt och ha blondt utanpå?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

ElinaS
1

Jag har börjat fundera på att kanske bleka håret till blondare… Typ lite mörkare än platinablond. Hur skulle de se ut?