Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 1640 ggr
Cederin
1

Era bad hair days

Vad gör ni när ni vaknar upp en morgon och har bråttom iväg, men håret är fett/fult?

Alltid när jag har en bad hair day så har jag en lösning som aldrig sviker mig: Två flätor, torrschampo i luggen, på med mössa. 😃Både en söt frisyr, håret trasslar inte när det är flätat, mössan håller mig varm och döljer hårbotten. Väldigt bra vardagsfrisyr på vintern! Annars kör jag bara allt hår förutom luggen i en bulle och i med en hårpinne, döljer också rätt bra.

Medarbetare på Naglar och Hår

[rumelle]
0

Hästsvans. Det är inte tillräckligt långt för att jag ska kunna göra så mycket annat med det. :P

molam
0

Mitt hänger alltid, har aldrig haft nån bad hairday.. eller så har jag haft det men ignorerat det då jag är uppväxt med pojkar xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

emeliiiiieee
0

Torrschampo för volym samt en hair donut för en bulle :)

93mli
0

Kör på en bulle med hårpinne jag med! Eventuellt torrschampo om det behövs. :)

[VinterMaran]
0

Jag kör också på torrschampo, sedan sätter jag upp håret å nu i vintertid använder även jag den livsnödvändiga mössan som döljer det fasansfulla bad hairday - håret:-)

VästkustFia
0

Har för kort hår just nu för att göra hästsvans eller liknande så det är mössan på som gäller här också…

KaiPon
0

Jag brukar sällan ha 'bad hair days' i mina ögon. Brukar köra i lite hårspray i värsta fall, haha.

Nu har jag i och för sig haft inflätade dreads ett tag, så det underlättade lite. Tagit ut dom nu dock, och funderar på att klippa mig igen.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

:holmgreen:
0

Usch, så jobbigt när det blir så! Det är inte ofta jag har bad hairdays, men när jag har det så brukar jag börja med torrshampoo, sen borsta håret åt sidan och bakåt så att jag inte får någon synlig bena och sen fläta en vanlig enkel fläta som ligger på sidan. När jag har håret såhär så måste jag göra om flätan lite då och då eftersom den är ganska lös. :) Ibland blir det bara torrshampoo och en enkel, hög hästsvans. Men föredrar flätan då jag har lite "babyhår" som har en tendens att vilja stå rakt ut hahha.

Chamy
0

Jag kör en stram knut mitt på huvudet och kammar upp alla småfjun med aloe vera gel. Funkar för att dölja både fet hårbotten och bångstyriga fjun.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

askan
0

Cederin, har du något tips på torrschampo som funkar med BM? =)

Mitt hår har en fin gräns mellan att vara glänsande och fint och lite vääl flottigt, särskilt som jag försöker att inte tvätta det så ofta. Men som tur är jobbar jag ensam, nattetid, utomhus så där behöver jag inte bry mig så mycket om hur håret ser ut. Har gymnastikträningar på kvällarna men där kommer man undan lite mer med att inte vara jättefräsch :D

Cederin
0

#10 Jag använder Batistes! Det verkar som att alla torrschampon från det märket är godkända! :) Jag hittade dem på Åhlens, men de finns på många olika ställen.

Medarbetare på Naglar och Hår

askan
0

#11 Cool, tack!!

elinkw
0

Går och lägger mig igen. Nej men sätter upp det i en knut och försöker fokusera mer på sminket istället.

#9 Det måste jag prova, mitt bäbishår står att alla möjliga håll nuförtiden och jag vill icke använda hårsprej 😊

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se