Vad vill du lära dig?
Hej! Har en fråga till er alla här inne på Hår. Om ni skulle få en inbjudan till en frisörsalong och betala en liten peng för att lära dig något. Som en kurs. Vad skulle du då vilja, ingick i kursen? Behandlingar? Håruppsättningar? Styling? Med mera. Skulle du själv kunna tänka dig att betala för en liten kurs fördig och ditt hår? Vad vill du ha/lära dig?
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Alla tre sakerna du nämnde skulle jag gilla i så fall! 👍
Speciellt om det blev lite individuellt anpassat efter mitt eget hårs förutsättningar förstås!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Vet verkligen inte!
I dagens läge är jag nog väldigt mycket fattigare än gemene man och har inte råd att gå till frisören ens för en enkel toppning bara så jag är nog fel person att fråga om priser.
Jag skulle säga max 300 nog är vad jag skulle kunna lägga, men det har inget med vad jag tycker att det skulle kunna vara värt att betala om jag hade råd att välja mellan hårkurs eller något annat jag skulle tycka vore kul.
Vad det skulle vara mer inriktat på skulle nog bero på vad som kändes mest aktuellt för mig just för tillfället! Kan man inte erbjuda sådana småkurser och lämna lite öppet för lite av varje men med tyngdpunkt på något man önskar lite i förväg så frisören kan förbereda för just det?
Om man ska på fin fest snart kanske man vill lära sig någon speciell typ av håruppsättning att kunna göra på sig själv.
I annat fall kanske man bara vill få nya tips och ideer för att kunna variera sin frisyr lite.
Vid andra tillfällen kanske man känner behov av att få tillbaka lite liv och glans i sitt hår igen och vill lära sig lite om behandlingar osv osv…
Någon kanske vill få hjälp med styling vad som passar den personens utseende. Just den biten tror jag skulle kunna vara en hit bland en viss kategori.
I dagsläget om jag hade haft råd hade nog en sådan kurs med tips på styling och frisyrer som smickrar mitt ansikte och kompenserade mina drag varit mest aktuellt då jag haft samma tråkiga hår i åratal.
Eller en kurs där man fick möjlighet att se hur man skulle se ut i helt andra frisyrer och hårfärger tex.
Hade jag nu inte gått frisör hade jag lätt kunnat betalat för en sådant. Tex hur man gör snygga uppsättningar, hur jag kan styla håret och tex hur man kan färga utväxten snyggt själv :D
Nåt sånt skulle vara kul/intressant att gå på. Om man samtidigt som man blir klippt som man få kursen skulle jag kanske kunna betala 1000. Men då skulle jag vilja ha det väldigt anpassat till mig:
Ungefär vilka frisyrer man passar i beroende på vilken, hårkvalitet, ansiktsform osv man har, och vad man har för hårtyp om man är osäker.
vilka hårprodukter som passar mitt år.
lära sig lite olika håruppsättningar man själv kan göra…
lite sånna saker. :)
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
Jättebra förslag, tips och idéer!
Verkligen!
det verkar som att de flesta av er då helst vill ha det väldigt personligt anpassat. Vilket jag kan förstå. Det är nog bättre än att göra en allmän kurs.
Jag är väldigt tacksam för era svar och synpunkter!
Det är meningen att alla (iaf de flesta) ska ha råd med denna kursen.
Så en bra idé var då att man slänger in en klippning också den tackar jag för. Men då kan man nog inte ha kursen för flera personer samtidigt, det skulle nog bli trist att vänta på varandra 😴 haha.
kanske man kan göra så att man delar upp kursen på två gånger?
Ena gången så tar man upp de allmänna tipsen på frisyrer, tips osv och den andra gången så blir det personligt och man fördjupar det och anpassar för en person.
Hade det varit intressant för er? Eller blir det jobbigt när det blir uppdelat? 🤔
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Låter som en smart uppdelning tycker jag! 👍
Så får man lite utrymme emellan att gå hem och fundera lite.
En mindre grupp kan man nog ha och ändå personanpassa kursen någorlunda ändå. kanske 2- 4 personer samtidigt om man går igenom mer allmängiltiga saker först som gäller över lag, som ändå ger möjligheten för individerna att fundera själva vad de vill ha eller veta mer om i förhållande till sina egna förutsättningar.