permanent..
Hej!
Det är såhär att jag har typiskt skandinaviskt hår. Tunt och döplatt och så sjukt tråkigt enligt mig. Jag trivs jättebra när jag lockar håret, och har då funderat mycket på att permanenta mig. Hur bra är folk på det nu för tiden? Jag har axellångt hår och vill absolut inte ha MYCKET lockar, egentligen mer vågigt så att jag får lite mer volym i det. Vad tror ni? Vågar jag?
Kör på bara! :D Vi hade en kund på salongen som fick suuuuperfina vågor i håret då hon inte ville ha lockigt. Allt är möjligt. Sen är det ett krav på skolorna att alla frisörer ska kunna permanenta.
Ja men dåså! Då ska jag bara hitta en pålitlig frisör. Jag har varit hos så många dåliga dock, så jag har svårt att lita på att någon är bra :P
Kom bara ihåg att ta hand om håret ordentligt efteråt då en permanent sliter! :)
Du får kolla googla om just det stället, gå dit och fråga, kolla om de har gott rykte av andra folk m.m. Det brukar jag göra.
Så om man redan har ganska torrt och slitet hår är inte en permanent jättebra? Hm… Jag får börja grunda nu med mycket inpackningar tror jag. Nu vet inte jag vart i landet du befinner dig, men du råkar inte veta någon exeptionellt bra frisör i Göteborg som är grymma på det här med permanent? :)
Börja grunda redan nu med maaassor av inpackningar, vårdande inpackningar. Annars kanske BM är ett bra tips? Sov gärna med inpackning nån gång i veckan.
Nej tyvärr, ingen koll på Göteborgstrakten :P Hoppas någon annan vet!
Jag vill inte skrämma dig, men tänk igenom det här mycket noga innan du beslutar dig. Väg riskerna mot fördelarna. Det är nämligen så att det finns en överhängande risk att håret blir förstört vid en permanent, speciellt om man har tunt hår.
Hoppas det blir bra oavsett vad du väljer, och lycka till!
#6 Yes jag ska ha det i åtanke. Jag ska gå in till en frisör nu snart och höra vad dom säger.. Så får vi se helt enkelt :) Tack för påminnelsen.