Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1243 ggr
[Glitterregn]
1

Håret går av

Jag blir galen på mitt hår! Jag använder mig av Balsammetoden, använder väldigt sällan värme i håret, färgar/bleker aldrig och jag har flätor/uppsatt väldigt ofta för att inte slita på håret, ändå går det av direkt! Jag blir tokig, vad gör jag för fel?

Cederin
1

Det behöver inte bero på den behandling du gör nu utan hårets tidigare slitage som börjar säga ifrån. Hur behandlade du håret innan BM, samt hur långt är det? Ett tillräckligt skadat hår kan inte ens BM reparera tyvärr utan då är det klippning som gäller. Samt, vad använder du för borste?

Medarbetare på Naglar och Hår

[Glitterregn]
0

#1 Jag har varit ganska hård mot mitt hår i och för sig men det var kanske två år sedan. Mitt hår är undegär ner till bh-bandet på ryggen. Jag borstar nästan aldrig håret men när jag går det använder jag bara en vanlig hårborste.

Cederin
0

#2 Då har du kanske svaret där :) Håret som är längst ned har tagit mycket stryk, det du kan göra är att försöka vårda så gott det går med mycket inpackningar men i ditt fall skulle jag kanske toppa litegrann, köra mycket Search & Destroy (toppa Kluvna hårtoppar en och en med hårsax) samt börja använda något annat än en vanlig borste som håret slits av. Köp en bredtandad kam i trä eller horn att reda ut med :)

Medarbetare på Naglar och Hår

93mli
0

Använder du hårsnoddar? Det sliter mycket på håret, använd hellre hårpinnar när du har uppsatt hår. 

Använder du några hårprodukter som kanske innehåller protein? För mycket protein kan nämligen leda till att håret blir sprött och går av lättare. Detsamma med fuktbrist.