Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1314 ggr
InkaAthilea
2014-01-29 14:26
0

BM Inpackning?

Ni som använder er av Balsammetoden, vilken är er favoritinpackning? Jag har torrt och fint/tunt hår. Jag har precis börjat med BM och märker redan stor skillnad på att håret mår bättre men jag behöver nåt extra till håret. :) tips?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Scorpio97
2014-01-29 14:28
1

Jag använder inte köpt inpackning, eftersom jag inte hittat någon som passar. Mitt hår gillar nämligen inte protein i inpackningar…

Istället brukar jag ta lite Balsam, lite Olja, samt lite kakao och kanel. Blir som en inpackning. Brukar låta den sitta i i typ en halvtimme-timme, så det tar ju lite längre tid än med dom köpta. (:

//Jessie

InkaAthilea
2014-01-29 14:31
0

Vad använder du för Olja? Kokosolja? Olivolja?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Scorpio97
2014-01-29 14:33
0

Oliv eller rapsolja, eftersom det är det enda vi har hemma. Har varit sugen på att prova kokos (då jag hört att det är bra), men jag har inte hittat det i matbutikerna häromkring, och då har det inte blivit av. 

Sen har jag inpackning väldigt sällan, har använt denna två gånger sen jag började i juni. Har ett väldigt återfuktande Balsam, så mitt hår verkar rätt nöjt ändå (:

//Jessie

MoaL
2014-01-29 17:46
1

#3 Kokosolja finns på hälsokostbutiker. 🙂 Annars går det att beställa via internet också.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Cederin
2014-01-30 07:51
4

(Copypastar från ett svar jag skrev i en annan tråd 🙂)

Jag varierar mellan:

Snowymoons moisture treatment (SMT)
En välkänd, jättebra inpackning. För instruktioner 
så kan man läsa tråden jag länkade till på LHC. :)

- 4 delar balsam
- 1 del honung
- 1 del aloe vera gel
Min metod: Håret i en hög hästsvans. (eller låg, vad man själv föredrar) Kallpressad ren kokosolja i svansen tills den är helt dränkt av Olja. Fläta den, rulla ihop till en bulle, sätt en liten plastpåse över bullen (brukar klippa av en liten fryspåse som passar), säkra påsen med en snodd och sov sedan såhär!
Går att tvätta ut med BM, man får bara låta balsamet sitta lite längre och massera längderna lite så släpper det :) Håret blir i kanonform varje gång.

För er som undrar över kokosolja finns det på större mataffärer, jag hittar alltid min på ICA Maxi. Man får kolla runt lite förutom just bland oljorna, ibland står den vid thaimat-avdelningen eller liknande. Kung Markatta heter märket och den kommer i burkform :)

Medarbetare på Naglar och Hår

InkaAthilea
2014-01-30 10:49
0

Tack :)

[Teddies matte]
2014-01-30 19:55
0

Honung + kokos/olivolja + kanel.

claris96
2014-01-31 19:24
0

Hårologis FIL inpackning